آشپزیوبلاگ

طرز تهیه سالاد ماکارونی مجلسی

یکی از خوشمزه و خاص‌ترین سالادهای ایرانی که طرفداران بی‌شماری دارد، سالاد ماکارونی است. این سالاد بی‌نظیر طعمی فوق‌العاده دارد و به عنوان یک وعده کامل در نظر گرفته می‌شود. سالاد ماکارونی سرشار از ویتامین‌های گروه B است که برای افرادی که کم‌خونی دارند بسیار مفید است.

این سالاد خوشمزه در دسته غذاهای پرکالری محسوب می‌شود و برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه نمی‌شود. در این محتوا قصد داریم بهترین و راحت‌ترین روش در طرز تهیه سالاد ماکارونی را برای شما بیان کنیم، پس تا پایان محتوا همراه ما باشید.

  • تعداد افراد: ۴ نفر
  • مدت زمان لازم برای آماده کردن این سالاد خوشمزه: ۳۵ دقیقه
  • کالری ۱۰۰ گرم از سالاد ماکارونی: ۲۲۲ کیلوکالری
  • کربوهیدرات موجود در ۱۰۰ گرم سالاد: ۳۳.۲۵ گرم
  • درجه سختی: خیلی کم

مواد اولیه لازم در طرز تهیه سالاد ماکارونی لذیذ

این سالاد بی‌نظیر طعم و ظاهر فوق‌العاده‌ای دارد و در هر دستورالعمل، مواد سالاد ماکارونی یکسان است اما می‌توان باتوجه به ذائقه‌ها، آن‌ها را جایگزین مواد دیگری کرد. در این بخش از محتوا می‌خواهیم مواد اولیه برای درست کردن این سالاد همه‌پسند را برای شما آشپزهای حرفه‌ای بیان کنیم.

مواد موردنیاز مقدار لازم
کاهو ۴۰۰ گرم
ژامبون ۳۰۰ گرم
ماکارونی شکل‌دار ۴۵۰ گرم
خیارشور ۵ عدد بزرگ
ذرت پخته شده ۱۰۰ گرم
روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو تازه ۳ قاشق غذاخوری
سس مایونز به میزان دلخواه
نمک، فلفل‌سیاه و آویشن به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه سالاد ماکارونی مخصوص

سالاد ماکارونی نیز مانند سالاد اولویه به صورت سرد سرو می‌شود و طعمی شبیه به هم دارند زیرا برخی از مواد سالاد ماکارونی با آن یکی هستند. به این سالاد خوشمزه می‌توان مرغ اضافه کرد و یک سالاد ماکارونی با مرغ وسوسه‌انگیز را برای اعضای خانواده آماده کرد. در ادامه مراحل درست کردن آن را به‌طور دقیق پیگیری کنید.

سالاد ماکارونی مخصوص

  • مرحله اول: در مرحله اول برای درست کردن سالاد ماکارونی لذیذ، ابتدا یک قابلمه آب را روی حرارت متوسط قرار دهید و زمان بدهید تا آب به جوش بیاید. سپس ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع( برای خمیری نشدن و نچسبیدن ماکارونی‎ها به یکدیگر) را در آب بریزید.
  • مرحله دوم: پس از آن مقداری نمک را به آب درحال جوش زدن اضافه کنید و سپس ۴۵۰ گرم ماکارونی شکل‌دار را در آن بریزید و طبق دستورالعمل نوشته شده بر روی پاکت که معمولا بین ۷ تا ۱۰ دقیقه است، آن‌ها را بپزید و با آب سرد آبکش کنید و کنار بگذارید.
  • مرحله سوم: حال در طرز تهیه سالاد ماکارونی، ۴۰۰ گرم کاهو تازه را به اندازه‌های متوسط خرد کنید و در ظرف مدنظر بریزید، سپس ۳۰۰ گرم ژامبون را به شکل مستطیل‌های کوچک برش بزنید و به کاهوها اضافه کنید. پس از آن ۵ عدد خیارشور بزرگ را متناسب با ژامبون‌ها خرد کرده و در ظرف بریزید.
  • مرحله چهارم: اکنون ماکارونی‌های پخته شده را به ظرف مواد اضافه و باهم مخلوط کنید. سپس ۱۰۰ گرم ذرت پخته شده یا ذرت کنسروی را با مواد ترکیب کنید و به سراغ درست کردن سس مخصوص برای این سالاد خوشمزه بروید.
  • مرحله پنجم: برای درست کردن سس، ابتدا به هرمیزان که تمایل دارید از سس مایونز در ظرفی بریزید و به آن ۳ قاشق غذاخوری آبلیمو تازه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس رقیق شود. پس از آن نمک، فلفل‌سیاه و پودر آویشن را به سس اضافه کنید و به‌ خوبی باهم میکس کنید.
  • مرحله ششم: در طرز تهیه سالاد ماکارونی پس از درست کردن سس، آن را بر روی مواد ترکیب شده بریزید و باهم میکس کنید تا سس با همه مواد سالاد ماکارونی مخلوط شود. دقت داشته باشید که روند مخلوط کردن سس و مواد، آرام باشد تا به بافت مواد آسیبی نرسد و سالاد ظاهر خود را از دست ندهد.
  • مرحله هفتم: پس از مخلوط کردن سس با مواد و آماده شدن سالاد، آن را با موادی مثل هویج، گوجه گیلاسی و هرچیز دیگری که دوست دارید تزیین کنید و حتما به یاد داشته باشید که آن را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا سس به خورد مواد برود و سالاد جا بیوفتد.

نکات کاربردی در طرز تهیه سالاد ماکارونی پرطرفدار

برای درست کردن این سالاد بی‌نظیر، نکات و پیشنهادهایی برای شما در نظر گرفته شده است که در صورت تمایل، با استفاده از آن‌ها تغییراتی در طعم این غذای خوشمزه ایجاد کنید و طعم جدیدی از این سالاد را تجربه کنید، پس تا انتهای محتوا همراه ما بمانید.

  • درصورتی که طعم نخودفرنگی را بیشتر می‌پسندید می‌توانید به‎جای استفاده از کاهو، از نخودفرنگی در ترکیب مواد اولیه استفاده کنید.
  • همانطور که وجود ذرت در این سالاد کاملا اختیاری است، شما نیز می‌توانید از انواع فلفل‌دلمه‌های رنگی برای بهتر شدن طعم و ظاهر آن استفاده کنید.
  • اگر در هنگام سرو کردن متوجه شدید که ماکارونی‌ها خشک هستند، ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون در آن بریزید.
  • برای درست کردن سس این سالاد خوشمزه، می‌توانید به ترکیبات آن خامه، ماست، خردل و پود سیر را اضافه کنید و از طعم خاص آن لذت ببرید.
  • درطرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ، ابتدا باید مرغ‌ها را به همراه پیاز و ادویه آبپز کنید و سپس آن‌ها را ریش‌ریش کنید و به سالاد اضافه کنید.
  • اگر قصد داشتید این سالاد خوشمزه را با مرغ درست کنید، مقداری از آب مرغ را به سس سالاد اضافه کنید و طعم بی‌نظیر آن را تجربه کنید.
  • سالاد ماکارونی با تن ماهی و سالاد ماکارونی با وگان پیشنهادهای عالی و خاصی هستند که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را آماده و سرو کنید.
  • شما می‌توانید این سالاد خوشمزه را به صورت تک نفره و یا قالبی آماده کنید که این موضوع کاملا سلیقه‌ای می‌باشد.

کلام پایانی

همانطور که آموختید طرز تهیه سالاد ماکارونی بسیار راحت است و برای درست کردن آن انرژی و زمان زیادی لازم نیست. سالاد ماکارونی معمولا در دورهمی‌های دوستانه و یا تولد درست می‌شود و به خاطر طعم لذیذ و هوس‌برانگیز، طرفداران خیلی زیادی در تمام رده‌های سنی دارد.

ما در این محتوا تلاش کردیم تا یکی از کاملترین و راحت‌ترین روش‌های درست کردن این سالاد جذاب را به همراه کاربردی‌ترین نکات و بهترین پیشنهادات برای شما بیان کنیم تا با بهره‌گیری از این مقاله وعده‌ای خوشمزه و بی‌نظیر داشته باشید. اگر نکته یا پیشنهادی دارید در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *