آشپزیوبلاگ

طرز تهیه کیک مرغ به روش ترکیه‌ای

یک پیش‌غذای محبوب و همه‌پسند که طرفداران زیادی دارد و میتوان آن را با مواد اولیه ساده و در کمترین زمان تهیه کرد، کیک مرغ یخچالی می‌باشد که برای انواع مجالس و دورهمی‌های دوستانه، بسیار مناسب است و به‌صورت سرد سرو می‌شود که طعمی نزدیک به طعم سالادالویه دارد و یا در صورت تمایل میتوانید با استفاده از طرز تهیه کیک مرغ در فر، آن را به‎‌عنوان غذای اصلی سرو کنید.

در ادامه مطلب همراه ما باشید تا بهترین روش درست کردن این غذای محبوب را به شما آموزش دهیم و از درست کردن و خوردن آن لذت ببرید.

  • تعداد افراد: ۵ نفر
  • مدت آماده سازی کیک مرغ: ۵۰ دقیقه
  • مقدار پروتئین در هر ۱۰۰ گرم از این غذا: ۳.۹ گرم
  • میزان چربی موجود در هر ۱۰۰ گرم از آن: ۷.۳ گرم
  • درجه سختی: متوسط

مواد اولیه مورد نیاز در طرز تهیه کیک مرغ مجلسی

اگر شما از غذاهای تکراری خسته شده‌اید و به‌دنبال یک غذای خوش‌طعم و لذیذ و البته متفاوت می‌گردید، ما به شما کیک مرغ با نان تست را پیشنهاد می‌کنیم. این غذا بسیار سالم و مقوی است و همه اعضای خانواده از خوردن آن لذت میبرند.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سینه مرغ ۲ عدد
ژامبون مرغ ۱۵۰ گرم
ذرت ۲/۱ پیمانه
نان تست ۱ بسته
خیارشور ۸ عدد
گردو ۴ عدد
پیازچه ۳ عدد
سس مایونز ۴ قاشق غذاخوری
پنیر خامه‌ای ۱۰۰ گرم
نمک، فلفل‌سیاه، آویشن و هل به‌مقدار دلخواه

طرز تهیه کیک مرغ

مراحل طرز تهیه کیک مرغ ویژه

آشپزان خلاق و خوانندگان عزیز، اکنون باهم طرز تهیه کیک مرغ ساده را به بهترین و اصولی‌ترین روش بررسی می‌کنیم تا از طعم باورنکردی آن لذت ببرید.

  • مرحله اول: ابتدا سینه‌های مرغ را در قابلمه ای بیندازید و در آن به اندازه‌ای آب بریزید که روی مرغ‌ها را بپوشاند. سپس یک عدد پیاز را با برش‌های سطحی به آن اضافه کنید و به هر میزان که دوست داشتید به آن نمک، فلفل‌سیاه و هل اضافه کنید تا مرغ طعم بهتری بگیرد و حدود ۳۰ دقیقه روی شعله متوسط بگذارید و منتظر باشید تا بطور کامل سینه‌ها پخته شوند.
  • مرحله دوم: حال به سراغ درست کردن سس بی‌نظیر برای کیک مرغ یخچالی بروید؛ ابتدا سس مایونز را به اندازه ۴ قاشق غذاخوری در ظرفی بریزید و سپس ۱۰۰ گرم پنیرخامه‌ای، نمک، فلفل‌سیاه و آویشن را هرکدام به میزان ۲/۱ قاشق مربا خوری به آن اضافه و مخلوط کنید و کنار بگذارید. بعد از آن قسمت قهوه‌ای نان تست‌ها را برش بزنید و کنار بگذارید زیرا در ادامه به آن‌ها نیاز خواهید داشت.
  • مرحله سوم: اکنون به سراغ خورد کردن بقیه مواد بروید؛ ابتدا مرغ‌های آب‌پز شده را به‌شکل قطعات مکعبی برش بزنید و زمانی‌ که سرد شدند آن‌ها را در میکسر بیندازید تا خیلی ریز شوند و در کاسه بزرگ‌تری بیندازید. سپس ۱۵۰ گرم ژامبون مرغ را به‌صورت نگینی خیلی کوچک خورد کرده و ۸ عدد خیارشور، ۳ عدد پیازچه و ۴ عدد گردو را به‌صورت جداگانه در میکسر بیندازید.
  • مرحله چهارم: حال پس از ریز و یک‌دست شدن مواد، آرام آرام آن‎ها را به مرغ‌ها اضافه کنید و پس از آن ۲/۱ پیمانه ذرت را با مواد ترکیب کنید و ۳/۲ از سس را در آن بریزد و به‌طور کامل مخلوط کنید. حال نان‌های دورگیری‌شده را کف یک ظرف قرار بدهید و مقداری سس مایونز روی آن‌ها بریزید و پخش کنید، سپس مواد را به‌طور یک‌دست روی نان‌ها پخش کنید.
  • مرحله پنجم: پس از پخش کردن مواد، یک لایه دیگر از نان‌ها را سس بزنید و روی لایه اول مواد مرغی قرار دهید و دوباره از مواد میکس‌شده روی آن بریزید و یک‌بار دیگر این کار را تکرار کنید. پس از آن غذا را به مدت ۳ ساعت در یخچال بگذارید تا خود را بگیرد و سس به خورد آن برود. حال به سراغ قسمت قهوه‌ای رنگ نان تست‌ها بروید و آن‌ها را در میکسر بیندازید تا خورد شوند.
  • مرحله ششم: پس از گذشت مدت زمان موردنیاز، غذا را از ظرف خارج کنید و روی غذا و دورتا دور آن سس بزنید و در آخر نان تست‌های خوردشده را روی سس بریزید و برای تزئین از گوجه گیلاسی و جعفری کمک بگیرید. البته شما میتوانید از هر ماده دلخواه دیگری برای تزئین استفاده کنید و هیچ محدودیتی در انتخاب آن وجود ندارد و کاملا سلیقه‌ای می‌باشد.

نکات مربوط به طرز تهیه کیک مرغ خانگی

  • اگر طعم پیازچه را دوست ندارید میتوانید آن را از ترکیب حذف کنید.
  • اگر میخواهید این غذا رژیمی باشد، هر مقدار سس که ریختید به همان اندازه ماست اضافه کنید.
  • برای اینکه لایه‌ها به‌خوبی به هم بچسبند روی تمام نان تست‌ها سس مایونز بزنید.
  • شما می‌توانید در مرحله پخت مرغ‌ها برای طعم و عطر بهتر، از هل و دارچین استفاده کنید.
  • شما این امکان را دارید که به شکل دیگر این غذا را آماده کنید؛ مثلا در طرز تهیه کیک مرغ تک نفره باید نان‌ تست‌ها را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید و روی هرکدام از آن‌ها به‌صورت جداگانه مواد بریزید و با یک چنگال چوبی آن‌ها را فیکس کنید.
  • شما میتوانید بجای اینکه سینه‎های مرغ را در میکسر بیندازید، بعد از پخته شدن با چنگال آن‌ها را ریش ریش کنید.
  • اگر به طعم هویج علاقه‌مند هستید در زمان ترکیب مواد، هویج رنده‌شده را هم به آن‌ها اضافه کنید.
  • اگر میخواهید این غذا را به‌صورت گرم میل کنید، میتوانید از طرز تهیه کیک مرغ در فر بهره بگیرید؛ به این‌گونه که تمام مراحل را به ترتیب بالا انجام دهید و فقط پنیرپیتزا را به آن اضافه کنید و یک غذای بی‌نظیر داشته باشید.

طرز تهیه کیک مرغ

 مطلب آخر در طرز تهیه کیک مرغ لذیذ

این غذای معروف اولین‌بار توسط رستورانداران و آشپزان ترکیه‌ای که دغدغه دور ریختن برخی مواد غذایی را داشتند معرفی شد. آن‌ها توانستند با واسطه این غذا و انواع آن منوی جذاب‌تری در اختیار مشتریان بگذارند و البته مورد استقبال مردم هم قرار گرفتند و این استقبال به آن‌ها انگیزه میداد تا غذاهای متنوع‌تر و خوش‌طعم دیگری را ابداع کنند.

در این محتوا آموزش کیک مرغ یخچالی را با کامل‌ترین و اصولی‌ترین روش ارائه دادیم اما تلاش بر این بود تا بتوانیم در جای جای این مطلب به‌طور پراکنده و کوتاه روش‌های دیگر را هم به شما آموزش دهیم، باشد که مورد پسند شما بوده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *