آشپزیوبلاگ

طرز تهیه کیک موکا برای عاشقان قهوه و شکلات

یکی از بهترین و محبوب‌‌ترین کیک‌ها که در سراسر جهان طرفداران زیادی پیدا کرده است، کیک موکا نام دارد. این کیک خوشمزه از ترکیب شکلات و قهوه درست می‌شود و بسیار کم‌کالری بوده و برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند، بسیار مناسب است. طرز تهیه کیک موکا بسیار راحت است و تنها دو بخش دارد؛ یکی درست کردن خود کیک و دیگری آماده کردن گاناش برای روی این کیک لذیذ. در این محتوا قصد داریم آموزش درست کردن این کیک بی‌نظیر را با کامل‌ترین روش به شما آموزش دهیم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

  • تعداد افراد: ۴ نفر
  • زمان لازم برای آماده کردن مواد اولیه این کیک لذیذ: ۳۰ دقیقه
  • مدت زمان موردنیاز برای پخت نهایی: ۵۰ دقیقه
  • کالری موجود در این کیک: ۸۷ کالری
  • مقدار پروتئین کیک موکا: ۳.۱۹ گرم
  • میزان سختی درست کردن این کیک خوشمزه: متوسط

مواد اولیه لازم در طرز تهیه کیک موکا لذیذ

در این بخش از محتوا می‌خواهیم مواد اولیه لازم برای درست کردن کیک موکا و مواد موردنیاز برای آماده کردن سس روی آن را به شما معرفی کنیم تا شما با تهیه این مواد یک کیک خوشمزه و وسوسه‌انگیز را برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه آماده کنید و از طعم خوشمزه و بی‌نظیر آن لذت ببرید.

مواد لازم برای کیک مقدار موردنیاز برای کیک
آرد ۲ پیمانه
تخم‌مرغ ۳ عدد
شیر ۲/۱ پیمانه
پودر کاکائو ۴ قاشق غذاخوری
پودر قهوه ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ۱ قاشق مرباخوری
شکر ۱ پیمانه
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
روغن مایع ۲/۱ پیمانه
مواد موردنیاز برای سس شکلاتی مقدار لازم برای سس شکلاتی
پودر نسکافه ۱ قاشق چایخوری
شکلات تخته‌ای ۱۲۰ گرم
خامه صبحانه ۱۵۰ گرم

مراحل طرز تهیه کیک موکا پرطرفدار

برای خوش‌طعم شدن هر غذایی باید تمام مراحل لازم را به طور کامل و دقیق انجام دهید تا طعم و کیفیت مدنظر به دست آید. در ادامه مراحل دستور تهیه کیک موکا را به طور دقیق و مرحله‌به‌مرحله برای شما بیان کرده‌ایم تا با بهره‌گیری از آن کیکی بی‌نظیر درست کنید، پس ادامه این محتوا را از دست ندهید.

  • مرحله اول: در اولین مرحله از درست کردن این کیک خوشمزه، ابتدا باید نصف پیمانه شیر را در ظرفی مناسب بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید و زمان بدهید تا گرم شود (توجه داشته باشید قبل از جوش زدن شیر، آن را از روی حرارت بردارید).
  • مرحله دوم: در این مرحله از دستور تهیه کیک موکا باید یک قاشق غذاخوری پودر قهوه را به شیر اضافه و به خوبی باهم مخلوط کنید و زمان بدهید تا شیر به طور کامل خنک شود. در همین حین ۳ عدد تخم‌مرغ را در ظرفی جداگانه بریزید.
  • مرحله سوم: اکنون یک پیمانه شکر را به همراه یک قاشق مرباخوری وانیل به ظرف تخم‌مرغ اضافه کنید و با همزن به مدت ۴ تا ۶ دقیقه به‌خوبی مخلوط کنید تا تخم‌مرغ کاملا سفید شود. پس از آن نصف پیمانه روغن مایع را به همراه ترکیب شیر و قهوه به مواد اضافه و به خوبی مخلوط کنید.
  • مرحله چهارم: حال برای درست کردن کیک موکا باید ۲ پیمانه آرد را به همراه یک قاشق چایخوری بکینگ پودر، حداقل ۳ مرتبه از الک عبور دهید و آرام آرام به مواد اضافه و تا حدی مخلوط کنید که مواد کاملا یکدست شوند.
  • مرحله پنجم: در این مرحله باید قالب مدنظرتان را با روغن یا کره چرب کنید تا کیک پس از پخت به راحتی از قالب جدا شود. سپس مایع کیک را در آن بریزید و به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا کاملا پخته شود.
  • مرحله ششم: پس از گذشت زمان گفته شده برای پخت نهایی کیک، با استفاده از یک سیخ چوبی آن را تست کنید به گونه‌ای که سیخ را در جاهای مختلف کیک فرو ببرید؛ اگر از مایع کیک به آن نچسبید به این معنی است که کاملا پخته شده است.
  • مرحله هفتم: پس از اطمینان از پخت کیک، آن را از فر خارج کنید و زمان بدهید تا خنک شود. حال در دستور تهیه کیک موکا باید به سراغ آماده کردن سس شکلاتی روی آن بروید. ابتدا باید ۱۵۰ گرم خامه صبحانه را در ظرفی بریزید و روی حرارت سماور ذوب کنید.
  • مرحله هشتم: پس از آن که خامه ذوب شد، یک قاشق چایخوری پودر نسکافه را به آن اضافه و کاملا مخلوط کنید تا نسکافه در آن حل شود. پس از آن ۱۲۰ گرم شکلات تخته‌ای را کاملا خرد کنید و به باقی مواد سس اضافه کنید.
  • مرحله نهم: پس از اضافه کردن شکلات تخته‌ای، آن را روی حرارت سماور ذوب کنید و پس از آن کاملا باهم میکس کنید و زمان بدهید تا سس با محیط هم‌دما شود. اکنون می‌توانید کیک را از قالب جدا کنید و سس از حرارت افتاده را روی آن پخش کنید و با شکلات چیپسی روی آن را تزئین کنید.

نکات کاربردی در طرز تهیه کیک موکا دلچسب

در دستور درست کردن کیک موکا، نکات کلیدی وجود دارد که در صورت نادیده گرفتن آن‌ها تمام زحمات شما به هدر می‌رود و طعم و بافت موردنظرتان به دست نمی‌آید. در ادامه همراه ما بمانید تا ترفندهایی برای بهتر شدن طعم این کیک لذیذ برای شما بیان کنیم.

  • برای پخت نهایی این کیک لذیذ و دلچسب باید به یاد داشته باشید که قبل از قرار دادن مایع کیک در فر، فر را از ۲۰ دقیقه قبل گرم کنید.
  • در دستور تهیه کیک موکا باید قبل از شروع ترکیب کردن مواد، زمان بدهید تا همه محتویات به دمای محیط برسد و بعد آن‌ها را باهم میکس کنید.
  • توجه داشته باشید که تحت هیچ شرایطی تا ۳۵ دقیقه بعد از قرارگیری کیک در فر، درب آن را باز نکنید زیرا کیک پف نمی‌کند و بافت مدنظر ایجاد نمی‌شود.
  • اگر پس از آماده شدن مایع کیک احساس کردید غلظت لازم را ندارد به آن مقداری آرد اضافه کنید تا غلیظ‌‌تر شود.

طرز تهیه طعم موکا؛ کیکی هیجان انگیز

در این محتوا تلاش کردیم تا در بخش‌های مختلف مواد اولیه، مراحل و نکات لازم در دستور تهیه کیک موکا را برای شما بیان کنیم تا یک محتوای جامع و کامل داشته باشید و از جستجو در مقاله‌های دیگر بی‌نیاز شوید. امیدواریم این محتوا برای شما مفید باشد و اگر نظری دارید می‌توانید در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *