رپورتاژ اگهی

معرفی تجهیزات ایمنی ساختمان از کلاه ایمنی تا کپسول آتش نشانی

یک جمله ای که تبدیل به شعار شده است این است که اول باید ایمنی را رعایت کنیم و سپس کار کنیم. نکته ی قابل توجه این است زمانی که شما تجهیزات ایمنی را دارید امنیت خاطر بیشتری دارید و با تمرکز بیشتر و کیفیت بهتری کار را پیش می برید. در ادامه به معرفی انواع تجهیزات ایمنی ساختمان می پردازیم.

کاربرد تجهیزات ایمنی

تجهیزات ایمنی را به صورت کلی می توان به دو دسته تقسیم کرد که دسته ی اول مخصوص افراد است و باید آن را بپوشند و دسته ی دوم را باید در محلی قرار دهند یا نصب کنند تا در مواقع مورد نیاز از آن استفاده کنند. تجهیزات ایمنی شخصی بسته به نوع فعالیت افراد دارد. به عنوان مثال برخی تجهیزات آتش نشانی عبارتند از جعبه ی آتش نشانی، کپسول آتش نشانی، دستکش ایمنی، کلاه و …. می باشد که بر اساس نوع فعالیت نوع استفاده از آن ها نیز فرق می کند.
در عصر امروز ایمنی جایگاه ویژه ای یافته است و باید در همه ی مکان ها ایمنی رعایت شود. جالب است بدانید امروزه وجود جعبه ی آتش نشانی در منازل و ساختمان ها ضروری است.

معرفی انواع تجهیزات ایمنی

نکته ی که باید به آن توجه کرد نوع خطرات احتمالی است که ممکن است در مکان های مختلف وجود داشته باشد. بنابراین در وهله ی اول باید شناسایی کنید چه خطراتی جان افراد را تهدید می کند. برای مثال تجهیزات ایمنی در ساختمان با کارگاه بسیار متفاوت است. لازم به یادآوری است مهم ترین اصل در زندگی سلامتی است و هر چقدر به ایمنی بیشتر اهمیت دهید بنابراین تا ندت زمان بیشتری می توانید فعالیت های موردنظر خود را ادامه دهید.

تجهیزات ایمنی آتش نشانی و انواع آن

اگر بخواهیم تجهیزات ایمنی آتش نشانی را تقسیم بندی کنیم به این صورت است یک دسته ی آن برای ایمنی ساختمان هاست و دسته ی دیگر برای افراد می باشد. دسته ی اول را باید در مکان های مختلف نصب کرد اما دسته ی دیگر انسان ها از آن استفاده می کنند تا از آتش در امان بمانند.
شاید برای شما سوال باشد در انواع ساختمان ها چه تجهیزات ایمنی نصب شود چرا که تعداد افرادی که در آن زندگی می کنند بسیار زیاد است. جعبه های آتش نشانی و کپسول های آتش نشانی از آن دسته تجهیزاتی هستند که باید در ساختمان ها نصب شود.
تجهیزات فردی هم اغلب آتش نشانان از آن استفاده می کنند که باعث می شود افراد در برابر حرارت بیشتر دوام بیاورند و هم چنین سبک هستند تا افراد بتوانند بیشتر مانور بدهند.

جعبه آتش نشانی

در کارگاه ها و ساختمان ها و مکان های عمومی وجود جعبه ی آتش نشانی بسیار مهم است. شاید برای شما سوال پیش بیاید جعبه آتش نشانی چیست؟ داخل جعبه ی آتش نشانی ابزار هایی وجود دارد که باعث می شود آتش نشانان و افراد معمولی نیز بتوانند آتش را سریع تر خاموش کنند. درون جعبه آتش نشانی خاموش کننده و قرقره هوزریل وجود دارد.

https://www.kapsool125.com/categories/40-firebox

کلاه ایمنی

کلاه ایمنی ساختمان

ساختمان ها از آن دسته مکان هایی است که احتمال بروز انواع خطر ها در آن موجود است مخصوصا افتادن از پله ها، آسانسور، افتادن اشیا و … در ساختمان ها بسیار اتفاق می افتد بنابراین وجود کلاه ایمنی از آن دسته تجهیزاتی است بسیار لازم می باشد. شاید برای شما جالب باشد بدانید که بسته به نوع ساختمان نوع کلاه نیز فرق می کند و اشخاص با توانایی های مختلف کلاه های متفاوتی بر سر می گذارند. رنگ کلاه کارکنان تعمیرات، کارگران ساختمان، بازدیدکنندگان به ترتیب عبارتند از آبی، قهوه ای، خاکستری.

 

دستکش ایمنی چیست ؟

آیا می دانید پرکاربرد ترین تجهیزات دستکش ایمنی می باشد. در ساختمان سازی نیز از دستکش ها بسیار استفاده می شود. انواع دستکش ها عبارتند از دستکش جوشکاری، ضدبرش، دستکش ایمنی برق و … . این نوع دستکش ها هم در ساختمان سازی و هم در صنعت استفاده می شوند. نکته ای که حائز اهمیت است این است که با توجه نوع کارکرد و عملکرد دستکش ها مواد اولیه آن ها نیز با هم متفاوت است. دستکش ها نیز باید به گونه ای باشد که افراد به راحتی بتوانند با آن کار کنند.

کپسول آتش نشانی

 

کپسول آتش نشانی استوانه ای است که درون آن محتویاتی وجود دارد که با کشیدن ضامن توسط شلنگ به بیرون ریخته می شود و هنگام آزاد کردن ضامن توجه کنید که شلنگ را بر روی آتش بگیرید. لازم به ذکر این نکته است که کپسول ها برای هر نوع مکانی نیز متفاوت است و تفاوت آن ها در نوع محتویات درون استوانه کپسول آتش نشانی می باشد.

https://www.kapsool125.com/categories/16-fire-extinguisher

موارد کاربرد تجهیزات ایمنی کارگاهی چیست؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم تجهیزات ایمنی بنا به مکان و نوع فعالیت متفاوت می باشد در کارگاه نیز نوع تجهیزات ایمنی متفاوت است. احتمال آتش سوزی و … در کارگاه ها بسیار بالا می باشد. در کارگاه ها متریال و دستگاه های گوناگونی وجود دارد که هر کدام به تجهیزات ایمنی منحصر به فردی نیاز دارند. پیشنهاد می کنم  جهت مجهز کردن کارگاه خود با یک متخصص یا مشاور مشورت کنید و سپس هر گونه وسیله و تجهیزات مورد نیاز را تامین نمایید.
در مرحله ی دوم کارگران باید آموزش ببینند. جهت حفط جان افراد و جلوگیری از خسارات مالی بالا لازم است نحوه کار با تجهیزات ایمنی را فرا بگیرند. برخی از تجهیزات مورد نیاز عبارتند از عینک، دستکش، ماسک ایمنی و … .
نکته ای که باید به آن توجه کرد کیفیت تجهیزات ایمنی می باشد. تجهیزات ایمنی علاوه بر ایمن بودن باید به گونه ای باشد تا کاربران بتوانند در آن راحت باشند یا به راحتی در آن کار کنند. برخی از کارفرما ها برای ارزان تر شدن از تجهیزات غیر استاندارد استفاده می کنند که در صورت مشاهده جریمه خواهند شد.

سخن آخر

در عصری زندگی می کنیم که جان انسان ها بسیار اهمیت دارد بنابراین اگر کارکنان ببینند جهت حفظ سلامت آن ها از تجهیزات ایمنی استفاده می کنید با خیال آسوده تری کار می کنند. استفاده از تجهیزات ایمنی علاوه بر حفظ جان انسان ها ممکن از خسارات مالی بسیار نیز جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *