رپورتاژ اگهی

هر آنچه درباره رنگ مو باید بدانید ; خرید رنگ مو

رنگ‌ مو یکی از تکنیک‌های پرطرفدار و محبوب برای زیبایی است که هر خانمی حداقل یکبار آن را تجربه کرده ‌است. همیشه سوالات و ابهامات بسیاری پیرامون رنگ کردن موها وجود دارد که ذهن ما را به خود درگیر می‌کند. پیدا کردن ایده آل‌ ترین رنگ مو در عین کمترین میزان آسیب رسانی مساله‌ای است که بسیاری از خانم‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. از مشاوره آرایشی گرفتن در سالن‌های زیبایی و فروشگاه‌های لوازم‌آرایشی تا جستجو در صفحات گوگل، از نمونه فعالیت‌هایی است که قبل از رنگ کردن موها انجام می‌دهیم. ما در این مقاله اطلاعات لازم درباره رنگ مو را خدمت شما ارائه می کنیم و اگر تمایل به خرید رنگ مو دارید می توانید خریدی مطمئن و آسان از فروشگاه اینترنتی آیریک تجهیز داشته باشید.

اولین رنگ مو چه زمانی استفاده شد؟

مصریان باستان، اولین افرادی بودند که از رنگ مو استفاده کردند، آنها همچنین از حنا برای پوشاندن موهای سفید و خاکستری خود نیز استفاده می کردند. رنگ موی طبیعی، سال ها بعد مورد استفاده یونانیان و رومیان باستان قرار گرفت، جایی که مردم برای تغییر رنگ موهای خود از عصاره های گیاهی استفاده می کردند.

اولین رنگ موی طبیعی را می توان به روم باستان نسبت داد، اما چند صد سال طول کشید تا یونانی ها و رومی ها توانستند رنگ های بیشتری را فراتر از رنگ مشکی معرفی کنند. در طول دوران امپراطوری روم، زنان مجبور بودند موهای خود را روشن و بلوند کنند، بسیاری از آن ها از کلاه گیس استفاده می کردند، در حالی که برخی دیگر با استفاده از مخلوط های گیاهی، موهای طبیعی خود را روشن می کردند. تمدن های دیگر نیز از رنگ مو برای نشان دادن رتبه و ترساندن دشمن استفاده می کردند.

انواع رنگ مو

هر حرفه ای زبان خاص خود را دارد و رنگ مو نیز از این قاعده مستثنی نیست. زمانی که تعدادی از آرایشگرهای حرفه ای دور هم جمع هستند، به حرف هایشان گوش دهید، حتما اصطلاحاتی مانند: رنگ موی دائمی، نیمه دائمی و موقتی را خواهید شنید. در ادامه به بررسی هر یک از انواع رنگ مو خواهیم پرداخت.

انواع رنگ مو

  • رنگ موی دائمی

رنگ موی دائمی همان طور که از نامش پیداست، رنگ موی شما را به صورت دائمی و همیشگی تغییر می دهد. رنگ موی دائمی، کوتکیول هایی که سطح ساقه مو را تشکیل می دهند، باز نگه می دارد و رنگ به عمق مو می رسد. سپس، کوتیکول مجدد بسته می شود و رنگ مو باقی می ماند. این رنگ مو به مرور زمان، تغییری نمی کند و معمولا تفاوت میان موهای رنگ شده و موهای جدیدی که رشد می کنند، وجود دارد.

از رنگ مو دائمی چه زمان استفاده می کنند؟

از رنگ موی دائمی برای روشن کردن یا تیره کردن رنگ موها استفاده می شود، رنگ مو تغییر می کند و موهای خاکستری به خوبی پوشیده خواهند شد. ماندگاری این رنگ ها نامحدود است، چرا که ساختار مو را برای همیشه تغییر می دهد.

  • رنگ موی نیمه دائمی

رنگ موی نیمه دائمی یک فرمول کم آمونیاک است که با اکسیدان کم حجم ترکیب می شود و مکانیسم عمل به این صورت است که رنگ سطح کوتیکول را به آرامی باز می کند و اجازه می دهد رنگ به صورت جزئی به ساقه مو نفوذ کند و فرمول آن کاملا خالص است. رنگ موی نیمه دائمی را می توان برای افزایش رنگ موی طبیعی تان استفاده کنید و از آن جایی که بدون آسیب رساندن به مو، به مرور محو می شود گزینه بسیار خوبی است برای افرادی که تا به حال موهای خود را رنگ نکرده اند.

از رنگ مو نیمه دائمی چه زمانی استفاده می کنند؟

از رنگ موی نیمه دائمی برای تیره کردن مو یا تغییر توناژ مو استفاده می شود، به علاوه این که موها نیز براق می شوند. توجه داشته باشید که فرمول این رنگ های مو، به گونه ای است که نمی توانند موها را روشن کنند تا رنگ خاکستری را بپوشانند. ماندگاری این نوع رنگ مو با توجه به سلامت و تخلخل مو، می تواند به مدت ۴ تا ۱۲ مرتبه شستن با شامپو ماندگاری داشته باشد.

  • رنگ موی موقتی

رنگ موی موقتی، رنگ موها را فورا تغییر می دهد، به صورت پودر و اسپری در دسترس است و کل مو را می تواند بپوشاند. این نوع رنگ مو، می تواند رشد مجدد موها را بپوشاند یا به قسمت های مختلف مو رنگ دهد و البته این نکته را در نظر داشته باشید که این نوع رنگ با یک بار شستشو از بین می رود.

انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ پوست

انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ پوست

یکی دیگر از نکات مهمی که هنگام انتخاب رنگ مو باید در نظر داشته باشید، رنگ پوست است و هر چه این دو در هماهنگی بیشتری باهم باشند، چهره شما درخشان تر به نظر می رسد و حتی موها خوشرنگ تر از قبل دیده می شوند. پس زمان آن رسیده که رنگ موی خود را بر اساس رنگ پوست تان انتخاب کنید.

  • رنگ مو برای پوست های گندمی:

خانم هایی پوست گندمی دارند، بهتر است سراغ رنگ های خیلی روشن نروند و بلوندهای تیره تر و قهوه ای برای این رنگ پوست مناسب تر است، در واقع هر چه رنگ مو توناژ گرم تری داشته باشد، هماهنگی با پوست بیشتر خواهد شد.

  • رنگ مو برای پوست های سبزه:

خانم هایی که پوست سبزه دارند، باید رنگ های گرم مانند عسلی یا قرمز را انتخاب کنند و سراغ رنگ های سرد مانند بلوند نروند. بهتر است پایه مو تیره باشد و داخل آن هایلایت روشن درآورده شود.

  • رنگ مو برای پوست های تیره:

خانم هایی که رنگ پوست تیره ای دارند، باید از رنگ موی روشن تر یا تیره تر از رنگ پوست شان استفاده کنند و با این کار، تضاد طبیعی ایجاد می شود که بسیار جذاب است. در کل، رنگ هایی که به رنگ پوست شما نزدیک ترند با صورت شما جور در نمی آیند و شما را بی روح می کنند. اگر پوست تیره شما گرم است، می توانید از رنگ هایی مانند ماهاگونی یا افرا استفاده کنید.

  • رنگ مو برای پوست های روشن و رنگ پریده:

خانم هایی که پوست روشنی دارند، نباید از رنگ های تیره استفاده کنند و اگر پوست رنگ پریده ای دارید، بهتر است به سراغ هایلایت های روشن و بلوند بروید و رنگ قرمز هم می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. اگر رنگ پریده هستید، اما چشمان قهوه ای دارید، رنگ های روشن و گرم مانند عسلی و بلوند را انتخاب کنید و در کل، توصیه می شود موهایتان را یکدست رنگ نکیند و هایلایت لابلای موها باشد تا جذاب تر دیده شوید.

نکات ایمنی که هنگام استفاده از رنگ مو باید توجه داشته باشید

  • از قرار دادن طولانی مدت رنگ مو روی سر خودداری کنید.
  • بعد از رنگ کردن مو، پوست سر را به خوبی با آب بشویید.
  • هنگام استفاده از رنگ مو، از دستکش استفاده کنید.
  • هرگز چند محصول مختلف رنگ مو را با هم ترکیب نکنید.
  • تست پوستی را قبل از رنگ کردن مو انجام دهید. جهت انجام این تست، مقداری رنگ مو را به پشت گوش بزنید، چند ساعتی آن را نشویید و سپس از نظر علائم واکنش آلرژیک مانند خارش، سوزش و قرمزی بررسی کنید. در صورت بروز واکنش، این تست را برای محصولات بعدی انجام دهید.
  • هرگز از رنگ مو برای رنگ کردن ابروها استفاده نکنید، چرا که احتمال بروز واکنش های آلرژیک، التهاب و عفونت اطراف چشم ها وجود دارد و اگر رنگ وارد چشم شود، می تواند آسیب های دائمی و جدی را به همراه داشته باشد.

مراقبت های ویژه از مو بعد از استفاده از رنگ مو

مراقبت های ویژه از مو بعد از استفاده از رنگ مو

  • حتما از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده و بدون سولفات استفاده کنید. شامپو را روی موهای مرطوب بزنید تا کف کند و سپس آبکشی کنید، اگر از نرم کننده استفاده می کنید، اجازه دهید به مدت یک تا سه دقیقه بر روی مو باقی بماند.
  • از ماسک موی مناسب یک تا دو مرتبه در هفته استفاده کنید.
  • موهای خود را با حرارت پایین خشک کنید و تا جایی که می توانید از دستگاه های صاف کننده یا حالت دهنده استفاده نکنید، چرا که آسیبی که به مو وارد می کنند می تواند جدی و برگشت ناپذیر باشد.
  • موهای خود را کمتر بشویید تا دوام رنگ مو حفظ شود، به علاوه این که شست و شوی بیش از حد باعث می شود رطوبت مو گرفته شود.

کدام رنگ مو، چهره را جوان تر نشان می دهد؟

رنگ های روشن تر مانند بلوند، عسلی و کاراملی شما را جوان تر نشان می دهند و موهای خاکستری و سفید را نیز بهتر می پوشانند. اگر موهای تیره دارید و می خواهید جوان تر به نظر برسید، می توانید از هایلایت های روشن یا بالیاژ استفاده کنید.

کدام رنگ مو برای پوشاندن موهای سفید و خاکستری بهتر است؟

بهترین رنگ مو برای پوشاندن موهای سفید و خاکستری شما، به میزان موهای سفید و هم چنین رنگ پوست تان بستگی دارد. هایلایت بلوند یکی از بهترین راه ها برای پنهان کردن موهای سفید و خاکستری است و این امکان را به شما می دهد که بدون تغییر رنگ موی پایه، بتوانید رنگ های متفاوتی را در موهای خود ایجاد کنید.

محبوب ترین رنگ های مو چیست؟

رنگ موی دودی خاکستری و رنگ موی نسکافه ای ، محبوب ترین رنگ ها هستند که طیف رنگی وسیعی دارند و دسترسی به آن ها بسیار آسان است.

آیا استفاده از رنگ مو در دوران بارداری ضرر دارد؟

در مورد ایمنی استفاده از رنگ مو در دوران بارداری، اطلاعات کمی در دسترس است. این احتمال وجود دارد که هنگام استفاده از رنگ مو، مقداری از آن جذب بدن شما می شود، بنابراین ممکن است مقدار اندکی از مواد شیمیایی به کودک منتقل شود. در چندین مطاله انجام شده بر روی حیوانات و انسان ها، هیچ گونه تغییری بر روی رشد نوزاد دیده نشد، اما با این حال، توصیه می شود در این خصوص با پزشک متخصص مشورت کنید.

چه رنگ مویی برای دوران بارداری مناسب است؟

بنا بر فعل و انفعالات شیمیایی که به هنگام رنگ کردن رخ می‌دهد و تاثیراتی که بر روی پوست سر می‌گذارد، باعث جذب مواد شیمیایی می‌شود. این مواد به شدت سلامت جنین را به خطر می‌اندازد. اگر رنگ کردن موها برای شما ضروری نیست از آن صرف‌نظر کنید. اما اگر به هر دلیلی نیاز به رنگ کردن موهایتان داشتید فقط بعد از گذراندن سه ماه اول بارداری، مجاز به این کار هستید. پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ موهای بی‌ضرر مثل رنگ موهای بدون آمونیاک است.

آیا در دوران پریود رنگ مو عمل می کند؟

آیا عادت‌ ماهانه بر عملکرد رنگ مو تاثیر می‌گذارد ؟. در جواب این سوال باید بگوییم بله. اما این تاثیر‌گذاری برای همه خانم‌ها اتفاق نمی‌افتد و شدت آن در افراد مختلف متفاوت است. هیچ توضیح علمی و روشنی برای این مساله وجود ندارد. بسیاری از آزمایشات حاکی از این است که رنگ مو در دوران قاعدگی، به دلیل تغییرات هورمونی همانند روزهای عادی عملکرد کاملی نخواهد‌‌‌داشت. در بعضی موارد عدم رسیدن به درجه و رنگ دلخواه به خصوص در رنگ‌های با پایه بسیار روشن یا رنگ هایی که رنگدانه های عمیق مانند قرمز دارند، مشاهده شده است. بنا‌براین بهتر است حداقل سه روز قبل و بعد از شروع پریود، از رنگ کردن مو‌ها خودداری کنید.

افرادی که می‌خواهند در زمان قاعدگی موهایشان را دکلره کننده بهتر است که از این کار صرف‌نظر کنند. در این دوره پوست خانم‌ها بر اثر تغییرات هورمونی تحریک‌پذیر‌تر است و عوارضی نظیر خارش و حساسیت پوستی تشدید می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *