رپورتاژ اگهی

تغییر مشخصات مسافر پس از خرید اینترنتی بلیط هواپیما

هنگامی که بلیط هواپیما می‌خرید باید مشخصات مسافران را وارد کرده یا به فردی که رزرو را برای شما انجام می‌دهد مدارکی را ارائه دهید. یکی از موضوعات مهمی که مسافران دوست دارند درباره آن اطلاع داشته باشند، این است که آیا می‌توان بعد از خرید بلیط مشخصات را تغییر داد؟ آیا می‌توان فرد دیگری را بعد از خرید اینترنتی بلیط هواپیما (https://www.alibaba.ir/) جایگزین خود کرد؟ اگر پاسخ این‌سوال مثبت است و می‌توان این‌تغییر را انجام داد، تا چه زمانی مهلت برای این‌تغییر وجود دارد؟

این‌ها همه سوالاتی است که ممکن است برای شما هم به وجود بیاید. امکان تغییر نام مسافران یکی از مواردی است که افراد زیادی دوست دارند این‌قابلیت را داشته باشند و بتوانند از آن برای سفرهای مختلف استفاده کنند. اگر دوست دارید پاسخ‌های سوال‌های بالا را متوجه شده و بدانید که کدام شرکت‌ها یا سایت‌ها چنین قابلیت‌هایی را برای شما فراهم می‌کنند، حتما این‌مقاله را دقیق و کامل خوانده و آن را با دوستان و همکاران خود نیز به اشتراک بگذارید. موضوع را با توضیح کوتاهی درباره خرید بلیط هواپیما آغاز کرده و درباره قوانین و مواردی مانند سوالات ابتدای متن را بررسی می‌کنیم. اگر قرار است سفر بعدی خود را با هواپیما برنامه‌ریزی کنید یا موقعیتی پیش آمده که نیاز دارید نام مسافران را برای بلیط‌ها را تغییر دهید، حتما این‌مقاله را بخوانید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما

امروزه سایت‌های خرید بلیط‌ها هواپیما فرایند خرید را به کاری آسان و ساده تبدیل کرده‌اند. شما به‌راحتی این‌امکان را دارید که از خانه یا محل کار خود، روزهای قبل از سفر، به سایت مراجعه کرده و بلیطی که می‌خواهید را بخرید. علی بابا یکی از سایت‌های معتبر و مناسب برای خرید اینترنتی بلیط است که امکانات و قابلیت‌های خوبی را دراختیار مسافران قرار می‌دهد. اگر دوست دارید سفر ایده‌ئالی داشته باشید و همه‌چیز را بتوانید قبل از سفر بررسی کرده و برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دهید، سایت علی بابا می‌تواند کمک خوبی برای شما باشد. شما می‌توانید در سایت، انواع بلیط‌ها را دیده و بلیطی که می‌خواهید را برای سفر خود رزرو کنید. علی بابا و بسیاری از سایت‌های معتبر خرید بلیط، اطلاعات دقیق و کاملی را به مسافران ارائه می‌دهند و آن‌ها می‌تواند موارد مختلفی را قبل از سفر درباره بلیط و سفر خود داشته باشند.

خرید بلیط هواپیما علی بابا

قوانین خرید اینترنتی بلیط هواپیما

هنگامی که می‌خواهید بلیط هواپیما را به‌صورت آنلاین رزرو کنید، قوانین و توضیحاتی به شما نشان داده می‌شود. شما باید همه این‌موارد را خوانده و بدون مطالعه و آگاهی، تیک آن‌ها را نزنید. خرید اینترنتی بلیط هواپیما شامل قوانین مختلفی برای جابه‌جایی‌ها یا لغو و استرداد بلیط است که باید همه آن‌ها را مدنظر قرار دهید. اگر از سایت علی بابا بلیط هواپیما می‌خرید، علاوه‌بر توضیحاتی درباره نوع بلیط، نوع هواپیما و امکانات و خدمات طول پرواز، قوانین هم در قسمت‌های جداگانه برای شما نوشته شده است. بهتر است هرچقدر هم از رزرو و سفر خود مطمئن هستید، این‌قوانین را دقیق بخوانید تا بعدا برای سفر و موارد دیگر دچار مشکل نشوید. حال که می‌دانید چطور باید اطلاعات لازم برای خرید اینترنتی بلیط را کسب کنید، بهتر است پاسخ سوالاتی را بررسی کنیم که در قسمت‌‌های قبل درباره آن‌ها توضیح دادیم.

این مطلب را هم بخوانید: مدارک لازم برای اقامت در هتل چیست؟

امکان تغییر مشخصات مسافر پس از خرید اینترنتی بلیط هواپیما

قبل از این‌که بخواهید مشخصات خود را در خرید اینترنتی بلیط هواپیما تغییر دهید، بهتر است از نوع بلیط خود اطلاع داشته باشید. معمولا امکان تغییر مشخصات مسافر برای بلیط‌های سیستمی وجود ندارد. اگر می‌‌خواهید مشخصات را برای بلیط‌های سیستمی تغییر دهید باید بلیط را لغو کرده و مجددا بلیط جدیدی بخرید. برای بلیط‌های چارتری بسته به شرکتی که از آن بلیط را خریده‌اید امکان تغییر مشخصات مسافر وجود دارد.

خرید بلیط هواپیما علی بابا

به‌طورکلی قانونی برای تغییر مشخصات مسافر بعد از خرید نهایی بلیط وجود ندارد ولی برخی از شرکت‌های هواپیمایی ممکن است در بازه‌های خاص این‌امکان را برای مسافران فراهم کرده‌‌اند. شما حتما باید قوانین این‌مورد را قبل از رزرو خوانده یا درباره آن‌ها اطلاع داشته باشید. ممکن است برخی از ایرلاین‌ها یا شرکت‌های هواپیمایی این‌موضوع را با دریافت هزینه یا جریمه‌ای برای کلاس‌های پروازی انجام دهند. هنگامی که شما بلیط هواپیما می‌خرید روی برگه بلیط یا رسید شما اطلاعاتی درباره کلاس پروازی نوشته‌شده که باید آن‌ها را بدانید.

برای تغییر مشخصات مسافر در کلاس نرخی J، C،Y ،V تا ۱۲ روز قبل از پرواز ۲۰ درصد قیمت بلیط و بعد از آن حدود ۴۰ درصد جریمه از شما دریافت می‌شود. برای تغییر مشخصات مسافر در کلاس Qو M تا ۱۲ روز قبل از پرواز ۳۰ درصد قیمت بلیط و بعد از آن حدود ۶۰ درصد جریمه از شما دریافت می‌شود. همچنین برای تغییر مشخصات مسافر در کلاس N این‌امکان فراهم نشده است و اگر شما این‌بلیط را لغو کنید، مبلغی به شما بازگردانده نمی‌شود.

حتما هنگام رزرو بلیط و ورود اطلاعات اولیه دقت لازم را به خرج داده و از فرد دیگری هم بخواهید تا به شما کمک کند تا مشکلی برای این‌موضوع نداشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *