رپورتاژ اگهی

مدارک لازم برای اقامت در هتل چیست؟

مسافرت امری است که پیچیدگی­های زیادی دارد. از تهیه بلیط برای حرکت بگیرید تا رزرو هتل و … همگی مسائلی هستند که پیش از شروع مسافرت باید به آن ها توجه داشته باشید. سون تزو (sun tzu) ، مشاور جنگ چینی، ۲۵۰۰ سال پیش بیان کرد که یک جنگجوی واقعی، پیش از شروع نبرد پیروز می­شود.

هدف او از بیان چنین جمله­ای، تاکید بر اهمیت آمادگی پیش از شروع جنگ بود. به نحو مشابه، می­توانیم بگوییم که مسافر واقعی، پیش از شروع سفر آماده می­شود. برخی از افراد هستند که بعد از حرکت تازه به فکر مسائلی میفتند که باید از قبل آماده می­کردند. رزرو هتل برای اقامت یکی از همین موضوع­ها است.

شاید شما بخواهید که در هتل ترنج کیش یا هتل اسپیناس پالاس تهران برای چند شب اتاقی را رزرو کنید؛ در این صورت حتما باید از قبل بدانید که برای رزرو هتل به چه مدارکی نیاز دارید. با ما همراه باشید تا مدارک لازم برای اقامت و رزرو هتل را بررسی کنیم.

مدارک لازم برای رزرو هتل­های داخلی و خارجی

بسیاری از مسافرت­ها در داخل از ایران صورت می­گیرند. با توجه به اینکه هزینه نهایی سفرهای داخلی بسیار از سفرهای خارجی کمتر است، این سفرها مشتاقان بیشتری دارند و در میان مردم محبوب­تر هستند. بنابراین حتما باید بدانید که برای رزرو و اقامت در یک هتل داخلی مانند هتل ترنج کیش و هتل اسپیناس پالاس به چه مدارکی نیاز دارید. اولین دسته از مدارک مورد نیاز، مدارک شناسایی هویت شخصی هستند.

این مدارک شامل اصل شناسنامه شما و اصل کارت ملی­تان می­شوند. بسیاری از هتل­ها برای اقامت شما تنها یکی از این دو را دریافت می­کنند؛ برای مثال فقط از شما شناسنامه یا فقط کارت ملی می­گیرند. هرچند که برخی دیگر نیز هر دو را دریافت می­کنند. بنابراین قبل از رزرو هتل حتما در این مورد از متصدی پذیرش هتل سوال کنید؛ یا محض اطمینان هر دو مورد را همراه خود داشته باشید.

مدارک شناسایی شما برای مدت اقامت­تان در هتل نگه داشته می­شوند و پس از این مدت زمان و تسویه هزینه هتل، به شما بازگردانده می­شوند. در صورتی که می­خواهید در یک هتل خارجی اقامت بگیرید، تنها مدارک مورد نیاز شما پاسپورت و ویزا هستند و به برگه دیگری نیاز ندارید. هرچند بهتر است که برگه واچر را نیز همراه خود داشته باشید.

مدارک لازم برای اقامت در هتل چیست؟

سفر تنهایی و سفر با خانواده

بسیاری از افراد تمایل دارند که از مسافرت خود به صورت تنهایی لذت ببرند. درصورتی که شما نیز جزو این افراد هستید، باید نکته­ای را به خاطر داشته باشید. برخی هتل­ها به بانوان به صورت تنهایی اقامت نمی­دهند. بنابراین حتما قبل از مسافرت با هتل موردنظر خود تماس بگیرید و درمورد این نکته با آن­ها گفت­وگو کنید. در نقطه مقابل، بسیاری از افراد وجود دارند که دوست دارند سفر­های خود را همراه با خانواده بگذارنند و خاطراتی از مسافرت خانوادگی برای خود ثبت کنند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، باید نکاتی را به یاد داشته باشید.

هتل­ها بدون دریافت سند محرمیت به شما اجازه اقامت نمی­دهند. درصورتی که عقد شما در شناسنامه ثبت شده باشد، همان صفحه از شناسنامه به عنوان سند محرمیت برای شما کافی است و می­توانید با آن اقامت بگیرید. در صورتی که هنوز عقد شما محضری نشده و در شناسنامه ثبت نشده است، باید حتما دفترچه صیغه­نامه را به همراه خود داشته باشید. اکثر هتل­ها دفترچه صیغه­نامه را نیز به عنوان یک سند محرمیت قبول می­کنند و به شما اقامت می­دهند.

هتل را به صورت اینترنتی رزرو کرده اید؟

با گذر زمان و ورود به عصر تکنولوژی، نقش اینترنت در زندگی ما بسیار پررنگ شده است. امروزه افراد اکثر کارهای خود را به صورت اینترنتی انجام می­دهند و کمتر کاری باقی مانده است که فقط به صورت حضوری انجام شود. از جمله کارهای اینترنتی، می­توانیم به رزرو اقامت در هتل­ها اشاره کنیم.

بیشتر هتل­‌های بزرگ و معروف مانند هتل ترنج کیش و هتل اسپیناس پالاس تهران برای شما خدمات رزرو اتاق به صورت اینترنتی را فراهم می­کنند. حتی آن دسته از هتل­ها که قدیمی­تر هستند نیز خدماتی مانند رزرو تلفنی اتاق دارند و نیازی نیست که حتما برای رزرو اتاق به صورت حضوری اقدام کنید. البته، در صورتی که اتاق مورد نظر خود را به صورت اینترنتی یا تلفنی رزرو کرده­اید، نکته­ای وجود دارد که حتما باید به خاطر داشته باشید. هتل هایی که رزرو اینترنتی و تلفنی برای شما مهیا می­کنند، پس از تکمیل مراحل رزرو معمولا فایلی را برای شما ارسال می­کنند.

این فایل برگه تاییدیه رزرو هتل نام دارد. به محض دریافت فایل حتما آن را در محلی مناسب ذخیره کنید که از دست نرود. همچنین بهتر است که برگه تاییدیه رزرو هتل را چاپ کنید تا در هنگام پذیرش در هتل، با ارائه همان برگه بتوانید اتاق خود را دریافت کنید. برخی هتل ها نمونه­های مجازی برگه را قبول نمی­کنند. بنابراین بهتر است که حتما برگه تاییدیه پذیرش هتل را چاپ کرده و به صورت فیزیکی همراه خود داشته باشید. اگر همچنان درمورد مدارک لازم برای رزرو هتل سوالاتی دارید، می­توانید با شماره تلفن پشتیبانی ما تماس بگیرید و سوالات خود را با متخصصان ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *