رپورتاژ اگهی

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟

مراقبت از پوست فراتر از تمیز کردن آن و استفاده از لوسیون است. همچنین شامل داشتن یک رژیم غذایی سالم، خواب کافی و ورزش و مدیریت سطح استرس است. نوع پوست منحصر به فرد شما همچنین ممکن است هر گونه درمان اضافی را تعیین کند، مانند استفاده از اسکراب های لایه بردار یا ماسک های مرطوب کننده.

پوست خود را نرم، تمیز و مرطوب نگه دارید

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟

۱. شستشوی صورت

صورت خود را دو بار در روز بشویید تا بدون چربی باقی بمانید، چهره خود را بهبود ببخشید و از جوش جلوگیری کنید. باید صبح هنگام بیدار شدن و عصر قبل از خواب صورت خود را بشویید. از آب ولرم و پاک کننده صورت مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. می توانید صورت خود را با دست های تمیز، دستمال یا اسفنج نرم بشویید.

مقداری تونر و مرطوب کننده را دنبال کنید.

اگر آرایش می کنید، به یاد داشته باشید که آن را نیز پاک کنید.

پوست گردن را فراموش نکنید! این اغلب نادیده گرفته می شود.

۲. آب ولرم برای استحمام

هنگام حمام کردن یا دوش گرفتن از آب داغ صرف نظر کنید و به جای آن از آب ولرم استفاده کنید. آب داغ می تواند احساس آرامش کند، اما همچنین می تواند چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرد. این می تواند منجر به خشکی و لکه دار شدن پوست شود.

اگر پوست خشکی دارید، از شوینده های مرطوب کننده بدن با روغن های طبیعی مانند روغن بادام، نارگیل یا روغن زیتون استفاده کنید.

۳. خودداری از خشک کردن کامل پوست

پوست خود را به آرامی با حوله خشک کنید. این هم برای پوست صورت و هم برای بدن شما صدق می کند. حتی بهتر است پوست خود را کمی مرطوب نگه دارید. به این ترتیب پوست شما می تواند رطوبت اضافی را جذب کرده و خود را دوباره هیدراته کند.

۴. مرطوب کردن پوست با لوسیون

در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است از مرطوب کننده یا لوسیون استفاده کنید. از مرطوب کننده ها و کرم های صورت برای صورت و لوسیون ها یا کره بدن روی بدن خود استفاده کنید. نوع مرطوب کننده یا لوسیون مورد استفاده خود را بسته به فصل تغییر دهید. در زمستان از یک سنگین تر و غنی تر و در تابستان از یک سبک تر استفاده کنید.

مرطوب کننده ای را در نظر بگیرید که حاوی SPF باشد و خاصیت کرم ضد آفتاب داشته باشد تا از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کند.

همه انواع پوست از مرطوب کننده سود می برند، از جمله چرب! یک مرطوب کننده سبک یا ژل دار را انتخاب کنید که برای پوست های چرب طراحی شده است.

۵. لایه برداری پوست

هفته ای یکبار پوست خود را لایه برداری کنید. این کار به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند و پوست شما را صاف و ابریشمی می کند. شما از اسکراب، لوفا و اسفنج های لایه بردار استفاده می کنید. حتماً از لایه بردار ملایم تری برای صورت خود نسبت به سایر قسمت های بدن خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که پوست صورت شما بسیار ظریف تر از پوست دست ها و پاهای شماست.

اسکراب های لایه بردار را با دقت انتخاب کنید. هرچه دانه‌ها بزرگ‌تر باشند، ساینده‌تر شدن اسکراب است. اگر پوست حساسی دارید از اسکراب با پوست گردو خودداری کنید.

اگر پوست خشکی دارید، ممکن است بخواهید روزانه لایه برداری کنید. در مورد آن ملایم باشید و همیشه بعد از آن مرطوب کنید.

۶. آرایش روزانه

از آرایش کردن نترسید، اما این کار را با احتیاط انجام دهید. از لوازم آرایشی مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید و قبل از خواب آن را پاک کنید تا از جوش نزنید. اگر به صورت روزانه آرایش می کنید، یک یا دو روز از آرایش کردن خودداری کنید تا به پوست خود استراحت دهید.

آرایش مبتنی بر پودر برای پوست های چرب عالی است، اما آرایش مایع یا کرمی برای پوست های خشک مناسب تر است.

برس های آرایش خود را به طور مرتب تمیز کنید تا از تجمع و گسترش باکتری های مولد آکنه جلوگیری کنید.

۷. انتخاب محصولات مناسب

برچسب محصولات را با دقت بخوانید، به خصوص اگر پوست حساسی دارید. همه مواد موجود در محصولات مراقبت از پوست برای پوست بی خطر نیستند. از محصولات حاوی مواد زیر اجتناب کنید: پارابن، فتالات، پروپیلن گلیکول و سدیم لوریل سولفات. به خاطر داشته باشید که “پارابن” همیشه به خودی خود ظاهر نمی شود. معمولاً بخشی از یک عنصر طولانی تر مانند متیل پارابن، پروپیل پارابن و بوتیل پارابن است.

اگر پوست حساسی دارید، محصولاتی را در نظر بگیرید که بدون عطر هستند.

خوردن و آشامیدن برای پوست سالم تر

کرم زدن به پوست برای مراقبت از پوست

۱. میوه و سبزیجات زیاد بخورید.

آنها نه تنها برای بدن شما مفید هستند، بلکه برای پوست شما نیز عالی هستند. آنها سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان هستند. میوه ها و سبزیجاتی که به ویژه برای پوست مفید هستند عبارتند از:

زردآلو، زغال اخته و فلفل دلمه ای زرد حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به شما کمک کنند جوان به نظر برسید.

آووکادو که به آبرسانی پوست شما کمک می کند.

هویج که به بهبود چهره کمک می کند.

کدو تنبل و کیوی که به نرمی، صاف و جوان ماندن پوست کمک می کند.

اسفناج، کلم پیچ و سایر سبزیجات تیره، سبز و برگ دار.

گوجه فرنگی، که به محافظت از پوست شما در برابر آسیب های خورشید کمک می کند.

۲. خوردن شکلات

شکلات تلخ بخورید، اما در حد اعتدال. شکلات معمولاً ناسالم به نظر می رسد، اما اگر به وعده های ۱ اونسی (۱۵ گرمی) پایبند باشید، می توانید تمام فواید آن را بدون افزایش وزن به دست آورید. حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به آبرسانی پوست کمک می کند. همچنین می تواند به بهبود بافت و ظاهر پوست و جلوگیری از آکنه و پیری کمک کند.

۲. استفاده از چربی های مفید

از چربی ها نترسید، اما مطمئن شوید که نوع خوبی هستند. روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب تک غیراشباع است که می تواند به جوان ماندن پوست کمک کند. همچنین می توانید چربی های سالم را در تخم مرغ، آجیل و ماهی های چرب مانند سالمون پیدا کنید. از چربی های بد موجود در غذای ناسالم و شیرینی ها اجتناب کنید.

۴. از غذاهای آسیب رسان پوست خودداری کنید.

این شامل کربوهیدرات های فرآوری شده یا تصفیه شده و همچنین چربی های ناسالم است. مصرف بیش از حد از اینها باعث پیری پوست شما سریعتر می شود. از مصرف زیاد قند نیز خودداری کنید.

۵. ماسک صورت جو دو سر

اگر پوست آکنه، حساس یا چرب دارید از ماسک صورت جو دوسر استفاده کنید. بلغور جو دوسر برای تسکین پوست تحریک شده و جذب چربی اضافی عالی است. ۵ قاشق غذاخوری (۲۵ گرم) بلغور جو دوسر ریز آسیاب شده را با مقدار کافی آب یا شیر مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. مخلوط را روی صورت خود پخش کنید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. ماسک را با آب ولرم بشویید، سپس آن را با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید. برای اثر اسکراب بیشتر، ماسک را با حرکات دایره ای روی پوست خود ماساژ دهید.

۶. ماسک صورت ماست

اگر پوستی کدر و خشک دارید از بهترین ماسک صورت ماست استفاده کنید. ماست بسیار مرطوب کننده است. اسید لاکتیک موجود در آن همچنین باعث لایه برداری ملایم آن می شود که می تواند به روشن شدن پوست کدر یا کم رنگ کمک کند. ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ گرم) ماست یونانی پرچرب را با ۱ تا ۲ قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. آن را با آب ولرم بشویید، سپس صورت خود را به آرامی با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.

برای روشن کردن پوست یا کاهش آکنه، کمی آب لیمو اضافه کنید.

۷. یک روز آرامش بخش را امتحان کنید.

اکثر اسپاها به شما امکان می دهند از برخی از امکانات خود بدون دریافت خدمات گران قیمت استفاده کنید (مثلاً هزینه ورودی جداگانه ای دریافت می کنند)، بنابراین اگر می خواهید گهگاه از یک جکوزی یا اتاق بخار استفاده کنید یا حتی به سبک اروپای شرقی بروید. غوطه ور شدن در سرما و سپس سونا برای تقویت پوست، دفع سموم و بهبود گردش خون، کاملاً شدنی است و ممکن است آن را دوست داشته باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *