تکنولوژیوبلاگ

دایورت و لغو دایورت تلفن ثابت، همراه اول، ایرانسل

شما ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به دایورت و لغو دایورت تلفن ثابت، همراه اول، ایرانسل داشته باشید. در حقیقت در زمان‌های مختلفی که به هر ترتیب مایل به پاسخگویی مستقیم خط تلفن همراه خود نیستید، می‌توانید با دایورت کردن آن روی یک خط تلفن دیگر، تماس‌های دریافتی را به خط تلفن همراه مقصد، انتقال دهید. به این شکل در عین حال که کاربر تماس گیرنده، با شماره تلفن همراه شما تماس می‌گیرد، خط دیگری پاسخگو خواهد بود.

در این مطلب به دنبال آن هستیم تا کد دایورت و لغو دایورت تلفن ثابت، همراه اول، ایرانسل را به صورت مجزا عنوان ساخته و ببینیم دارندگان هر یک از این سیم کارت‌ها، چطور می‌توانند نسبت به دایورت کردن خط خود روی شماره دیگر اقدام کرده و چطور این دایورت را لغو کنند.

با ما همراه باشید.

کد دایورت و لغو در همراه اول

به هر دلیلی که تصمیم به انتقال تماس‌های دریافتی خود به یک خط تلفن همراه دیگر داشته باشید، بای از کد دایورت مربوط به آن استفاده کنید. به منظور دایورت کردن تماس‌ها در سیم کارت‌های تلفن همراه اپراتور همراه اول، می‌توانید از کد دستوری زیر به عنوان کد دایورت همراه اول، استفاده کنید:

 

دایورت کردن تمام تماس‌ها

# شماره مورد نظر *۲۱*

دایورت کردن تماس‌ها زمانی که تلفن مشغول است

# شماره مورد نظر *۶۱*

دایورت کردن تماس‌ها زمانی که به گوشی پاسخ ندهید

# شماره مورد نظر *۶۲*

دایورت کردن تماس‌ها زمانی که تلفن خاموش بوده یا در دسترس نباشد

# شماره مورد نظر *۶۷*

لازم است که شماره تلفن حتما به صورت کامل وارد شده و در نهایت روی گزینه تماس یا همان Call گوشی بزنید. به این ترتیب دایورت بلافاصله انجام خواهد شد و از این لحظه به بعد تماس‌های دریافتی خط شما، به خط مقصد منتقل می‌شوند.

دایورت و لغو دایورت تلفن ثابت، همراه اول، ایرانسل

کد لغو دایورت تماس همراه اول

اما ببینیم چگونه دایورت را لغو کنیم؟ حالا در زمانی که تصمیم دارید دایورت بودن خط تلفن همراه اول خود را لغو کنید، استفاده از کدهای دستوری زیر، به ترتیب مناسب خواهد بود:

#۲۱#

#۶۱#

#۶۲#

#۶۷#

توضیح این که کافی است که با همان خط تلفن همراه اصلی که پیش از این، آن را دایورت کرده‌اید؛ کد دستوری فوق را شماره گیری کرده و روی گزینه Call بزنید. به این ترتیب به طور کامل دایورت خط شما، لغو شده و به حالت سابق و معمولی بازمی‌گردد.

دایورت و لغو دایورت تلفن ثابت، همراه اول، ایرانسل

دایورت و لغو دایورت در اپراتور ایرانسل

لازم به ذکر است که برای دایورت و لغو دایورت در اپراتور ایرانسل نیز درست مانند چیزی که در خصوص اپراتور همراه اول داشتیم، کلید طلایی، همان کد دستوری ۲۱ است.

با این حساب برای دایورت کردن خط تلفن همراه ایرانسل، می‌توانید به سادگی کد دستوری زیر را شماره گیری نمایید:

دایورت کردن تمام تماس‌ها

# شماره مورد نظر *۲۱*

دایورت کردن تماس‌ها زمانی که تلفن مشغول است

# شماره مورد نظر *۶۱*

دایورت کردن تماس‌ها زمانی که به گوشی پاسخ ندهید

# شماره مورد نظر *۶۲*

دایورت کردن تماس‌ها زمانی که تلفن خاموش بوده یا در دسترس نباشد

# شماره مورد نظر *۶۷*

همین طور برای لغو دایورت خط تلفن همراه ایرانسل نیز به کد دستوری زیر نیاز خواهد بود:

#۲۱#

#۶۱#

#۶۲#

#۶۷#

در نظر داشته باشید که تنها چند ثانیه پس از شماره گرفتن کد لغو دایورت ایرانسل به عبارت، #۲۱#؛ بلافاصله دایورت از پیش انجام شده، غیرفعال خواهد شد. با این هم توصیه می‌کنیم که حتما پس از لغو دایورت، یک بارچک کنید تا مطمئن شوید که وضعیت تماس‌های ورودی به حالت سابق بازگشته است.

دایورت و لغو دایورت تلفن ثابت، همراه اول، ایرانسل

چه زمان‌هایی به دایورت کردن خط تلفن نیاز داریم؟

شما ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به دایورت کردن خط تلفن خود اعم از این که خط تلفن ثابت یا خط تلفن همراه باشد، نیاز دارید. به طور مثال؛

  1. زمانی که در جلسه‌ای بوده و قادر به پاسخگویی به تماس‌های خود نیستید. در این صورت می‌توانید خط تلفن خود را به تلفن دیگری که مایل هستید به جای شما پاسخگو باشد، دایورت کنید. در واقع این فرصتی است که بتوانید تمامی تلفن‌ها و تماس‌های خود را دریافت کرده و در ضمن هیچ گونه مزاحمتی در طول جلسه بابت زنگ خوردن تلفن را تجربه نکنید.
  2. در شرایطی که قصد خاموش کردن تلفن همراه خود را دارید و می‌توانید به این شکل تماس‌های خود را از دست نداده و روی خط تلفن دیگری، پاسخگویی به آن‌ها ممکن باشد.
  3. دایورت کردن خط تلفن ثابت، بیشتر در شرایطی جایگاه دارد که در منزل نیستید و می‌خواهید تلفن‌های ورودی خط ثابت منزل خود را روی گوشی تلفن همراه، دریافت کنید. همین طور در اکثر مواقع برای پاسخگویی به تلفن‌های شرکت‌ها، مطب‌ها و … در زمان تعطیلی؛ می‌توانید از دایورت کردن خط تلفن ثابت روی خط تلفن همراه کمک بگیرید.

نتیجه گیری

همان طور که تا اینجا مشاهده کردید، برای دایورت کردن یا لغو دایورت تلفن ثابت، تلفن همراه اپراتورهای ایرانسل و همراه اول، می‌توانید از کد دستوری مشابه ۲۱ استفاده کنید. به این ترتیب به راحتی امکان دایورت کردن و لغو دایورت برای شما وجود خواهد داشت و می‌توانید در زمان کوتاه، این کار را به انجام برسانید. شما پیش از این چه تجربه‌ای در خصوص دایورت کردن یا لغو دایورت خط تلفن خود داشته و چه مشکلات یا چالش‌هایی در این باره را تجربه کرده‌اید؟

شما می‌توانید این مطلب را برای دوستان و آشنایان خود نیز ارسال کرده و آن‌ها را در خصوص نحوه دایورت کردن یا لغو دایورت تلفن ثابت، خط تلفن همراه ایرانسل و همراه اول، اطلاع رسانی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *