آشپزیوبلاگ

طرز تهیه فالوده شیرازی مخصوص

یکی از دسرهای سرد و محبوب که در ایران وجود دارد و مردم با هر رده سنی عاشق طعم و بافت بی‌نظیر آن هستند، فالوده می‌باشد. فالوده‌ها در ایران به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از: فالوده شیرازی، فالوده کرمانی و یزدی که هرکدام از این‌ها طرفداران پروپاقرص و خاص خود را دارند.

در این محتوا می‌خواهیم طرز تهیه فالوده شیرازی را با بهترین و کاملترین روش به شما آموزش دهیم تا شما با تهیه مواد اولیه و درست کردن این دسر بی‌نظیر، طعمی خاص به خود و اعضای خانواده هدیه دهید. پس تا پایان این مطالب ما را همراهی کنید.

  • تعداد نفرات: ۶ نفر
  • مدت زمان لازم برای آماده کردن مواد اولیه: ۲۵ دقیقه
  • زمان موردنیاز برای آماده شدن فالوده شیرازی: ۲۰ دقیقه
  • کالری موجود در ۱۰۰ گرم از این دسر خوشمزه: ۱۲۵ کیلوکالری
  • کربوهیدرات ۱۰۰ گرم فالوده: ۲۷ گرم
  • میزان سختی: متوسط

مواد اولیه لازم در طرز تهیه فالوده شیرازی محبوب

درست کردن این دسر لذیذ کار خیلی سختی نیست و تنها با کمی زمان گذاشتن برای آن، می‌توان آن را آماده کرد. البته شما می‌توانید برای درست کردن فالوده، از رشته‌های آماده استفاده کنید اما قسمت لذت‌بخش از طرز تهیه فالوده شیرازی، درست کردن رشته‌های آن است. در ادامه به معرفی مواد اولیه این دسر لذیذ می‌پردازیم.

مواد اولیه موردنیاز مقدار لازم
نشاسته ۵۰۰ گرم
آب ۶ لیوان
گلاب ۱ لیوان
لیموترش ۱ عدد
شکر ۱.۵ لیوان
شربت آلبالو ۳ قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه فالوده شیرازی دلچسب

برای آماده کردن فالوده شیرازی، در هنگام درست کردن رشته‌های آن باید دقت و حوصله زیادی به خرج دهید تا کیفیت مدنظر به دست آید. در این بخش می‌خواهیم مراحل درست کردن فالوده شیرازی با رشته آماده و نحوه درست کردن فالوده را مرحله‌به‌مرحله به شما آموزش دهیم، پس با ما باشید.

  • مرحله اول: برای درست کردن فالوده شیرازی وسوسه‌انگیز، ابتدا باید ۳ لیوان آب از قبل جوشیده را در قابلمه‌ای با سایز مناسب بریزید و روی حرارت خیلی کم قرار دهید و یک ونیم لیوان شکر را آرام و پیوسته به آن اضافه کنید و به ‌طور مداوم هم بزنید تا شکر کامل در آب حل شود.
  • مرحله دوم: پس از حل شدن شکر در آب، زمان بدهید تا روی حرارت کمی قوام پیدا کند و پس از آن یک لیوان گلاب را به قابلمه اضافه و مخلوط کنید و اجازه دهید تا مواد موجود در آن جوش بزنند. پس از جوش زدن، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود.
  • مرحله سوم: در این مرحله از طرز تهیه فالوده شیرازی، مواد از حرارت افتاده را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند، و پس از یخ زدن در مخلوط‌کن بریزید و تا حد پودر شدن خرد کنید. پس از آن مواد خردشده را یک بار دیگر در فریزر قرار دهید تا یخ ببند و در این فاصله به سراغ آماده کردن بقیه مواد بروید.
  • مرحله چهارم: اکنون ۳ لیوان آب را در قابلمه‌ای روی حرارت ملایم قرار دهید و ۵۰۰ گرم نشاسته را به همراه یک عدد لیموترش به آن اضافه و مخلوط کنید و پس از ترکیب شدن، زمان بدهید تا آب کاملا تبخیر شود و نشاسته غلیظ شود و حالت خمیری به خود بگیرد.
  • مرحله پنجم: حال پس از غلیظ شدن نشاسته دقت داشته باشید که یک کاسه آب سرد و یخ را آماده کنید و نشاسته را در الک یا آبکشی با سوراخ‌های خیلی ریز بریزید و با قاشق یا ملاقه به آن فشار وارد کنید تا از سوراخ‌ها عبور کند و مستقیما آن را در ظرف یخ بریزید و هم بزنید تا رشته‌ها خود را بگیرند.
  • مرحله ششم: در طرز تهیه فالوده شیرازی پس از آماده شدن رشته‌ها، یخ خرد شده را از فریزر بیرون بیاورید و رشته‌ها را از کاسه یخ خارج کنید و باهم به خوبی ترکیب کنید و بعد از آن، سه قاشق غذاخوری شربت آلبالو روی آن بریزید و در نهایت آن را تزئین و سرو کنید.

ترفندها و پیشنهاداتی در طرز تهیه فالوده شیرازی لذیذ

در این بخش می‌خواهیم برای درست کردن این دسر خوشمزه، نکات و پیشنهادهایی برای شما ارائه دهیم تا با به‌کارگیری آن‌ها، فالوده شیرازی با طعمی لذیذ و فوق‌العاده‌تر داشته باشید پس این مطالب را از دست ندهید و تا پایان همراه ما بمانید.

  • این دسر لذیذ را با مواد مختلفی می‌توان طعم‌دار کرد. یکی از محبوب‌ترین آن‌ها فالوده شیرازی زعفرانی می‌باشد که در هنگام آماده کردن رشته‌ها باید به آن‌ها مقداری زعفران دم‌کشیده اضافه و مخلوط کنید.
  • اگر زمان زیادی برای درست کردن این دسر خوشمزه ندارید می‌توانید از رشته‌های نیمه آماده که در قنادی‌ها وجود دارند استفاده کنید.
  • برای درست کردن فالوده شیرازی با رشته آماده کافی است رشته‌ها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه  در آب ولرم قرار دهید تا نرم شوند و سپس طبق دستور بالا به مواد یخ‌زده اضافه کنید.
  • اگر برای درست کردن فالوده شیرازی قصد استفاده از رشته‌های آماده را دارید به یاد داشته باشید که از قبل، رشته‌ها را کمی خرد کنید تا فالوده شکل زیبا و جذاب‌تری به خود بگیرد.
  • در صورتی که علاقه دارید خودتان صفرتاصد این دسر را آماده کنید پس از آن که نشاسته آماده شد، برای فرم دادن به رشته‌ها، آن را در قیف بریزید و با استفاده از ماسوره ریز به آن شکل دهید.
  • برای طعم‌دار کردن فالوده شیرازی محبوب و پرطرفدار، می‌توانید از عرق نعنا نیز استفاده کنید تا خنکی آن را چند برابر کند و طعمی دل‌انگیز به آن بدهد.

سخن پایانی در طرز تهیه فالوده شیرازی دلچسب

همان‌طور که می‌دانید فالوده‌ها در طعم‌های مختلفی درست می‌شوند که برخی از آن‌ها عبارتند از: فالوده سیب، زعفرانی، عرق بیدمشک و یا به همراه بستنی سنتی یا وانیلی سرو می‌شود. فالوده برای فصل تابستان بسیار مفید است زیرا از گرمازدگی جلوگیری می‌کند و شما با خوردن آن در بدن خود احساس خنکی می‌کنید.

در این محتوا طرز تهیه فالوده شیرازی را به‌طورکامل و نحوه درست کردن فالوده شیرازی زعفرانی را به طور مختصر به شما آموزش دادیم تا شما با استفاده از این مطالب بتوانید یک دسر عالی برای خانواده آماده کنید و طعمی خاص را به آن‌ها هدیه دهید. امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید بوده و اگر نظری دارید با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *