آشپزیوبلاگ

طرز تهیه ناگت مرغ مخصوص

بدون شک یکی‌ از سالم‌ترین غذاهای فست‌فودی که علاوه‌بر پخت آسان و سریع، طعم و ظاهر متفاوت و دلچسبی دارد ناگت مرغ می‌باشد که این غذای محبوب اولین بار در شمال نیویورک توسط رابرت سی بیکر خلق شد. وی در نخستین دستور پخت فقط با ترکیب کردن مرغ با سرکه و نمک و سپس شیرخشک و غلات، این غذای خوش‌طعم را آماده می‌کرد اما بعدها با پیشرفت دستور پخت این غذا، محبوبیت آن چند برابر شد.

ناگت مرغ در آن زمان موفقیت چشمگیری در شمال نیویورک به‌دست آورد و بعدها گسترش بیشتری پیدا کرد. در این مقاله بروزترین روش در طرز تهیه ناگت مرغ را در اختیارتان گذاشته‌ایم با ما همراه باشید.

  • تعداد نفرات: ۴
  • مقدار کالری در ۱۰۰ گرم ناگت مرغ: ۹/۲۸۵ کیلو کالری
  • مدت زمان آماده شدن مواد اولیه: ۳۰ دقیقه
  • مدت زمان پخت کامل غذا: ۴۵ دقیقه

مواد اولیه به ‌منظور درست کردن ناگت مرغ سوخاری

همان‌طور که همه میدانیم، مواد اولیه تاثیر مستقیم در طعم و ظاهر غذا دارد اگر از مواد اولیه تازه و سالم استفاده نکنیم نتیجه به‌دست آمده رضایت بخش نخواهد بود و تمام زحماتی که در مسیر آماده سازی ناگت مرغ کشیدیم هدر خواهد رفت، پس در انتخاب مواد اولیه سالم نهایت دقت را داشته باشیم.

طرز تهیه ناگت مرغ مخصوص

حال به جهت درست کردن ناگت مرغ خانگی برای ۴ نفر به مواد زیر نیاز خواهیم داشت:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
فیله و ران مرغ ۸۰۰ گرم
تخم‌مرغ ۳ عدد
نان تست ۵ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
سیر ۲ حبه
شیر ۲/۱ فنجان
رب‌انار ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ۶ قاشق غذاخوری
آرد سفید و پودر سوخاری ۲/۱ پیمانه
نشاسته و آرد ذرت ۲/۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن به میزان دلخواه

مراحل آماده سازی ناگت مرغ لذیذ و مقوی

برای اینکه نتیجه به‌دست آمده از ناگت مرغ، دلچسب‌تر و خوش‌طعم‌تر شود باید مراحل درست کردن آن را به‌طور کامل و دقیق انجام دهیم و از دستور پخت ساده آن لذت ببریم. در ادامه مراحل آماده سازی این غذا را باهم میخوانیم.

طرز تهیه ناگت مرغ مخصوص

  • مرحله اول: در طرز تهیه ناگت مرغ وسوسه‌انگیز، ابتدا باید مرغ‌ها را به شکل مکعبی برش بزنیم و به آن‌ها دو قاشق غذا خوری رب‌انار و مقدار کمی نمک اضافه کنیم. سپس در ظرفی جداگانه یک عدد تخم‌مرغ را هم میزنیم تا از حالت لختگی خارج شود و به مرغ‌ها اضافه می‌کنیم و روی ظرف مرغ‌ها را سلفون میکشیم. پس از آن مواد ترکیب‌شده با مرغ را به مدت ۲۰ دقیقه به‌صورت جداگانه در یخچال نگه‌ میداریم تا مواد به خورد مرغ برود و طعم بهتری بگیرد.
  • مرحله دوم: در این مرحله قسمت قهوه‌ای نان تست‌ها را دور می‌اندازیم و قسمت نرم آن را به شکل مکعبی برش می‌زنیم و در ظرفی میریزیم سپس شیر به دمای محیط رسیده را به آن اضافه و مخلوط می‌کنیم و کنار می‌گذاریم تا نان‌ها خیس بخورند. اکنون مرغ‌ها را از یخچال بیرون می‌آوریم و در مخلوط‌کن میریزیم و به آن مقداری نمک اضافه می‌کنیم بعد مرغ‌ها را چرخ می‌کنیم تا پوره‌ای شود.
  • مرحله سوم: بعد از چرخ‌کردن مرغ‌ها به سراغ اضافه کردن مواد باقی‌مانده می‌رویم؛ یک عدد پیاز متوسط و دوحبه سیر رنده شده، آرد ذرت و نشاسته را هرکدام نصف قاشق غذاخوری، فلفل سیاه و آویشن( باتوجه به ذائقه) به میزان دلخواه و در آخر مخلوط شیر و نان تست را اضافه و میکس می‌کنیم تا به حالت خمیری دربیاید و راحت فرم بگیرد.
  • مرحله چهارم: حال به مراحل پایانی درست کردن ناگت مرغ دل‌انگیز نزدیک می‌شویم؛ پس از خمیری شدن، شش قاشق غذاخوری پنیر پیتزا را برای طعم بهتر به مرغ‌ها اضافه و مخلوط می‌کنیم سپس خمیر ناگت مرغ را با استفاده از قالب‌هایی به اشکال مختلف و یا با دست به شکل دلخواه فرم می‌دهیم و در ظرفی روی کاغذ روغنی قرار می‌دهیم و جدا می‌گذاریم.
  • مرحله پنجم: حال آرد سفید را در ظرفی با سایز مناسب میریزیم به‌گونه‌ای که بتوانیم خمیر را به‌راحتی در آن بغلتانیم، سپس دو عدد تخم‌مرغ را در ظرفی میشکنیم و هم میزنیم به‌گونه‌ای که روی تخم‌مرغ‌ها کف کند و در ظرفی دیگر پودر سوخاری را با کمی زردچوبه مخلوط می‌کنیم. حال ابتدا مرغ خمیری را با آرد سفید و بعد با تخم‌مرغ و درآخر با پودر سوخاری پوشش می‌دهیم.
  • مرحله ششم: در آخرین مرحله تابه را روی حرارت متوسط رو به بالا می‌گذاریم و به اندازه‌ای روغن سرخ‌کردنی میریزیم تا سطح روی ناگت‌ها را بپوشاند. وقتی که روغن داغ شد ناگت‌ها را در آن می‌اندازیم تا به‌طور کامل سرخ و طلایی شوند، پس از سرخ‌شدن آن‌ها را روی دستمال حوله‌ای قرا میدهیم تا روغن اضافی خارج شود. شما میتوانید این غذای خوشمزه را هم با پلو و هم با ساندویچ سرو کنید.

ترفندهایی که در طرز تهیه ناگت مرغ بی‌نظیر کاربرد دارد

در قسمت قبل مراحل درست کردن ناگت مرغ را بیان کردیم اما برای متفاوت بودن این غذا باتوجه به ذائقه هر فرد می‌توانیم موادی را اضافه و یا کم کنیم تا طعم مطلوب‌تری به‌دست آید، در ادامه برخی از نکات مربوط به این غذا را بررسی می‌کنیم.

طرز تهیه ناگت مرغ مخصوص

  • اگر پودر سوخاری در دسترس نبود، شما می‌توانید از پفک یا کرانچی خوردشده( باتوجه به ذائقه، پنیری یا فلفلی) استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید اگر ناگت‌ها بیش از حدمعمول در روغن سرخ شوند سفت و خشک میشوند.
  • برای درست کردن ناگت مرغ کم‌کالری میتوان به‌جای روغن، آن‌ها را در فر با دمای ۱۸۰ تا ۲۰۰درجه قرار داد.
  • برای تنوع میتوانید مرغ‌ها را به جای پوره کردن با همان شکل مکعبی درست کنید.
  • شما میتوانید در قسمت ادویه‌ها از پودرپاپریکا و زنجبیل هم استفاده کرد.
  • برای نرم‌تر شدن ناگت‌ها، ران مرغ را به فیله‌ها اضافه کردیم تا ناگت در هنگام سرو سفت نباشد.

طرز تهیه ناگت مرغ خانگی را از ما بخواهید

این غذا اغلب غذای محبوب کودکان است که دوست دارند به همراه سس قرمز میل کنند و کارتون مورد علاقه‌شان را تماشا کنند. اما شما میتوانید ناگت مرغ لذیذ را در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها نیز آماده کنید و به‌ عنوان پیش‌غذا و یا غذای اصلی میل کنید و لحظات خوشمزه‌ای را برای عزیزانتان به ارمغان بیاورید.

باشد که از درست کردن ناگت مرغ خانگی لذت ببرید. گوارای وجود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن