آشپزیوبلاگ

طرز تهیه پیتزا رست بیف فست فودی + به صورت مرحله به مرحله

بدون شک همه به دنبال وعده‌های متنوع هستیم و از غذاهای تکراری خسته شده‌ایم با اضافه کردن غذاهای فست فودی از جمله انواع پیتزا، ساندویچ و اسنک‌‌ها به برنامه غذایی خود، می‌توان تنوع چشمگیری به آن بخشید. این مقاله به شما کمک می‌کند تا نحوه درست کردن یکی از بهترین پیتزاها را یاد بگیرید.

پیتزا رست بیف همان غذای مقوی و سالمی است که می‌توانید به برنامه غذاییتان اضافه کنید و با درست کردن آن در خانه، از سلامت این غذای معروف اطمینان حاصل کنید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا هرچیزی که برای درست کردن آن نیاز دارید را به شما بگوییم.

  • تعداد نفرات: ۲ نفر
  • مدت موردنیاز برای آماده کردن مواد اولیه: ۷۰ دقیقه
  • زمان لازم برای پخت نهایی این غذای دلچسب: ۴۰ دقیقه
  • کالری پیتزا رست بیف خانگی: ۴۹۰ کیلوکالری
  • کربوهیدرات موجود در این غذا: ۱۷.۶۳ گرم
  • میزان سختی: متوسط

مواد اولیه لازم در طرز تهیه پیتزا رست بیف پرطرفدار

مواد لازم برای آماده کردن این پیتزای محبوب به ۳ بخش تقسیم می‌شوند که عبارتند از؛ مواد لازم برای خمیر پیتزا، مواد مورد نیاز برای سس و همچنین مواد اولیه موردنیاز برای درست کردن پیتزا رست بیف خانگی. در این قسمت تمام مواد اولیه‌های لازم برای درست کردن این غذای لذیذ را برای شما بیان خواهیم کرد.

مواد اولیه لازم برای خمیر پیتزا مقدار موردنیاز
آرد ۲۰۰ گرم
شیر یا آب ولرم ۱ پیمانه
خمیرمایه و شکر ۱ قاشق غذاخوری
نمک و روغن ۱ قاشق غذاخوری
مواد موردنیاز برای سس پیتزا مقدار لازم
گوجه ۴ عدد
پیاز و فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
سیر ۲ حبه
سرکه قرمز ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و آویشن به میزان دلخواه
مواد اولیه مورد نیاز برای پیتزا رست بیف میزان لازم
گوشت گوساله یا گوسفندی پخته شده ۲۰۰ گرم
قارچ ۶ عدد
پنیر پیتزا به مقدار لازم

مراحل درست کردن پیتزا رست بیف دل‌چسب

مراحل درست کردن پیتزا رست بیف دل‌چسب

نحوه درست کردن این پیتزای خوشمزه به سه بخش عمده تقسیم می‌شود. در ادامه، ابتدا مراحل درست کردن خمیر پیتزا و بعد نحوه آماده کردن سس و در آخر طرز تهیه پیتزا رست بیف محبوب را به شما آموزش خواهیم داد پس به مطالب زیر دقت فرمایید.

  • مرحله اول: ابتدا باید یک قاشق غذاخوری شکر و خمیرمایه را در ظرفی بریزید و یک پیمانه آب یا شیر ولرم به همراه یک قاشق غذاخوری نمک و روغن به آن اضافه و مخلوط کنید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کنار بگذارید.
  • مرحله دوم: پس از گذشت زمان گفته شده آرد را ۲ یا ۳ مرتبه از الک عبور دهید و در ۳ مرحله به ترکیب خمیرمایه اضافه و مخلوط کنید و با دست به حدی ورز دهید که هیچ هوایی بین بافت‌های آن وجود نداشته باشد و خمیر کاملا یکدست باشد.
  • مرحله سوم: پس از یکدست شدن خمیر، کف ظرف بزرگی را چرب کنید و خمیر را گرد کنید و در آن قرار دهید، سپس آن را در محیطی گرم بگذارید و روی ظرف را با پارچه‌ای تمیز بپوشانید و یک ساعت زمان بدهید تا خمیر پف کند و آماده شود.
  • مرحله چهارم: در این فاصله زمانی به سراغ درست کردن سس مخصوص برای پیتزا رست بیف خانگی بروید؛ ابتدا ۴ عدد گوجه را روی گاز یا زغال، کبابی کنید و تا زمانی که آماده می‌شوند، یک عدد پیاز را به شکل نواری خرد کنید و ۲ حبه سیر را رنده کنید.
  • مرحله پنجم: حال تابه‌ای روی حرارت بگذارید و مقداری روغن در آن بریزید و سپس پیازهای خرد شده را به آن اضافه و تفت دهید تا سبک شوند. پس از طلایی شدن پیازها، سیرهای رنده شده را به آن اضافه و مخلوط کنید تا عطر آن‌ها در فضا بپیچد.
  • مرحله ششم: اکنون نصف یک فلفل دلمه‌ای را نگینی خرد کنید، سپس گوجه‌های برشته شده را پوره کنید و به باقی مواد اضافه کنید. پس از آن، ۲ قاشق غذاخوری سرکه قرمز را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن به مواد اضافه و ترکیب کنید.
  • مرحله هفتم: پس از ترکیب ادویه‌ها، با استفاده از گوشت‌کوب برقی همه مواد را پوره و له کنید و زمان بدهید تا تمام آب اضافی آن تبخیر شود و سس به غلظت موردنظر برسد. در این فاصله به سراغ درست کردن دیگر مواد پیتزا رست بیف محبوب بروید.
  • مرحله هشتم: حال باید نصف دیگر فلفل دلمه‌ای را به شکل نواری برش بزنید و در مقداری روغن روی حرارت ملایم تفت بدهید و پس از آن که خامی فلفل‌ها گرفته شد، ۶ عدد قارچ را به شکل ورقه‌ای برش بزنید و به آن اضافه کنید و زمان بدهید قارچ‌‌ها آب بیندازند و سپس آب اضافی آن‌ها تبخیر شود.
  • مرحله نهم: در این مرحله ۲۰۰ گرم گوشت از قبل پخته شده را ریش ریش کنید و کنار بگذارید و به سراغ خمیر بروید. سطحی را آردپاشی کنید و خمیر پیتزا را روی آن قرار دهید و دوباره با دست ورز دهید تا فرم بگیرد و سپس با استفاده از وردنه آن را صاف کنید.
  • مرحله دهم: پس از صاف کردن خمیر، کف قالب موردنظر را کمی چرب کنید و خمیر را در آن قرار دهید و قسمت‌های اضافی آن را برش بدهید. سپس با استفاده از چنگال روی آن سوراخ‌هایی ایجاد کنید و پس از آن، سس آماده شده پیتزا رست بیف را به طور یکنواخت روی خمیر پخش کنید.
  • مرحله یازدهم: اکنون به سراغ قارچ‌ها بروید و گوشت‌های ریش ریش شده را به همراه مقدار کمی نمک و آویشن به آن‌ها اضافه و به مدت ۲ دقیقه باهم تفت دهید و سپس مواد را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شوند.
  • مرحله دوازدهم: در این مرحله از طرز تهیه پیتزا رست بیف باید یک لایه نازک پنیر پیتزا را بر روی خمیری که به سس آغشته کردیم، پخش کنید و سپس مواد آماده شده را به صورت یکنواخت روی پنیر پخش کنید و یک لایه دیگر پنیر پیتزا روی مواد بریزید و سپس در فر قرار دهید تا آماده شود.

ترفندهایی برای درست کردن پیتزا رست بیف خانگی

برای بهتر شدن طعم این پیتزای محبوب به شما توصیه می‌کنیم تا از پیشنهادهایی که در ادامه برای شما مطرح می‌کنیم استفاده کنید و این پیتزای پرطرفدار را با طعمی خاص‌تر سرو کنید و از نتیجه کار لذت ببرید پس تا پایان این مطالب همراه ما بمانید.

  • برای آماده کردن این غذای خوشمزه، می‎توانید مقداری شکر قهوه‌ای را به ترکیب مواد اولیه اضافه کنید و طعم خاص آن را بهتر حس کنید.
  • اگر در طرز تهیه پیتزا رست بیف گوشت پخته شده در دسترس نبود، می‌توانید گوشت را در قابلمه‌ای بریزید و آب و پیاز و ادویه‌های مدنظرتان را به آن اضافه کنید و ۳ ساعت روی حرارت بگذارید.
  • نحوه چیدمان این پیتزا کاملا سلیقه‌ای است و شما می‌توانید گوشت را به صورت ورقه‌ای روی آن قرار دهید و از سبزیجات معطر برای تزیین استفاده کنید.
  • اگر زمان کافی برای درست کردن خمیر پیتزا را نداشتید می‌توانید از خمیرپیتزاهای آماده استفاده کنید.

پیتزا رست بیف با طعمی هیجان‌انگیز

در این محتوا تلاش کردیم شما را با کاملترین آموزش در طرز تهیه پیتزا رست بیف آشنا کنیم تا با مطالعه و انجام دقیق مراحل گفته شده در این مقاله، از دیگر محتواها بی‌نیاز باشید. امیدواریم مطالب بالا برای شما کاربردی باشد. نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *