اخبار پزشکیوبلاگ

۱۲ علائم بارداری دختر که شاید نمی‌دانستید

۱۲ نشانه که جنین شما دختر است

آیا تست بارداری شما مثبت شده و تازه متوجه شدید که باردار هستید؟ به شما تبریک می‌گوییم! پس احتمالا این سوال در ذهن شما و اطرافیانتان شکل گرفته که فرزند شما دختر است یا پسر! جالب است بدانید که شما تنها نیستید و این سوال در ذهن اکثر مادران حامله ایجاد می‌شود.

زمانیکه شما باردار می‌شوید از خانواده گرفته تا دوست و فامیل هر کدام در مورد جنسیت جنین نظر می‌دهند یکی می‌گوید دختر است آن یکی می‌گوید پسر! اما واقعیت چیست؟ چه ترفندهایی به واقعیت نزدیک‌تر و شایع‌تر است؟

هر چند همه زنان علائم بارداری مشابهی را ندارند ولی طبق تجربه‌ی آنهایی که دارای نوزاد دختر و یا پسر شده‌اند و علائم تقریبا یکسانی داشتند، در این مقاله از کمکدون علائم بارداری دختر را بررسی می‌کنیم. همانطور که گفتیم با توجه به اینکه هرکدام از مادران شرایط خاص و منحصر به فرد خودشان را دارند به همین دلیل نمی‌شود به طور قطع و یقین روی این علائم حساب کرد.

علائم بارداری دختر (۱۲ نشانه)

با توجه به اینکه این روزها مثل گذشته تعداد فرزندان هر خانواده زیاد نیست و تنها یک یا دو فرزند دارندُ اهمیت جنسیت نوزادشان بالا رفته است. ولی خانواده‌ها باید بدانند بخش مهم، رشد و تربیت فرزندانشان است که انسان‌هایی شایسته تحویل جامعه بدهند.

در ادامه با علائم شایع بارداری دختر آشنا می‌شوید:

  1. تهوع شدید صبحگاهی
  2. هوش قند و شیرینی‌جات
  3. داشتن استرس بالا
  4. پوست چرب و موهای نازک
  5. ضربان قلب بالای نوزاد
  6. ایجاد خط سیاه روی شکم
  7. نوسانات خلقی شدید
  8. ادرار با رنگ روشن
  9. تغییر وضعیت خوابیدن
  10. افزایش وزن پدر
  11. بزرگی سینه سمت چپ
  12. نحوه قرار گرفتن جنین

۱) تهوع شدید صبحگاهی

هرچند در این مورد تحقیقات زیادی نیازی است ولی طبق تجربیات افراد مختلف مادران بارداری که نوزاد آنها دختر است التهاب و حالت تهوع بیشتری در هنگام صبح دارند.

۲) هوس قند و شیرینی جات

اغلب زنان در هنگام بارداری هوس‌های غذایی آنها تغییر می‌کند. اکثر افرادی که جنین آنها دختر است غذاهای شیرین و قند را دوست دارند و آنهایی که پسردار می‌شوند تمایل به غذاهای ترش و شور دارند.

۳) داشتن استرس بالا

علائم بارداری دختر
علائم بارداری دختر

زنانی که قبل از بارداری استرس زیادی دارند احتمال اینکه دختردار شوند بیشتر است. البته تحقیقات ثابت کرده است که سطح بالای استرس هم برای مادر و هم برای نوزاد مضر است. بنابراین توصیه تیم پزشکی کمکدون این است که تا جای ممکن استرس نداشته باشید.

۴) پوست چرب و موهای نازک و شکننده

در این مورد هیچ تحقیق علمی صورت نگرفته و تغییر پوست و مو ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی و یا تغییر در رژیم غذایی نیز باشد، ولی تجربه برخی از افراد اینگونه است که آنهایی که پوست چرب‌تر همراه با جوش و موهای نازک و شکننده دارند احتمال اینکه دختردار شوند بیشتر است.

برخی از افراد به این مورد اعتقاد دارند که نوزاد دختر زیبایی مادر را گرفته و آن مادر نسبت به قبل از بارداری از زیبایی کمتری برخوردار است.

۵) ضربان قلب بالای نوزاد

میزان ضربان قلب در دوران بارداری بیشتر ناشی از سن افراد است ولی اکثر پزشکان و حتی مادران با توجه به تجربیات خودشان این مورد را یک شاخص برای تعیین جنسیت نوزاد در نظر می‌گیرند. برخی از افراد بر این باورند که اگر قلب آن‌ها به سرعت بتپد نوزاد آنها دختر است، در واقع ضربان قلب بالای ۱۴۰ نشان‌دهنده نوزاد دختر است.

۶) خط سیاه روی شکم

علائم بارداری دختر
علائم بارداری دختر

بسیاری از افراد می‌گویند خط سیاه یا تیره که تا مرکز شکم ادامه دارد اگر روی ناف متوقف شود نشان‌دهنده این است که نوزاد شما دختر است. اما در واقع این باور اشتباهی است زیرا خط تیره ناشی از تولید ملانین بوده و یک تغییر پوستی محسوب می‌شود و ربطی به جنسیت جنین شما ندارد.

این خطوط چند ماه بعد از زایمان خود به خود از بین می‌رود. برای کاهش رنگ این خط بارداری یا لینا نیگرا باید از قرار گرفتن زیر نور خورشید پیشگیری کنید.

۷) نوسانات خلقی شدید

چه در نوزاد دختر و چه در نوزاد پسر نوسانات خلقی وجود دارد. به این دلیل که در دوران بارداری سطح هورمون‌ها دائم در حال تغییر است. تغییر سطح هورمون‌ها به ویژه تغییر هورمون استروژن و پروژسترون می‌تواند باعث نوسانات شدید خلق و خو شود، ولی عده‌ای بر این باورند که در نوزاد دختر این نوسانات بیشتر است.

۸) ادرار با رنگ روشن

هر چند باز هم این مورد یک حدس است ولی عموما مادران بارداری که جنین آنها دختر است، رنگ ادرار آنها روشن است و رنگ ادرار تیره نشان‌دهنده نوزاد پسر است.

پیشنهاد می‌کنیم علائم بارداری پسر را در این مقاله مطالعه کنید:

علائم بارداری پسر

۹) تغییر وضعیت خوابیدن

اگر بیشتر تمایل دارید به سمت راست بخوابید باید منتظر یک نوزاد دختر باشید که در واقع این مورد هم همانند موارد قبلی تنها یک حدس و تجربه است.

۱۰) افزایش وزن پدر

علائم بارداری دختر
علائم بارداری دختر

برخی از مردم بر این باورند که اگر پدر هم مانند مادر در دوران بارداری افزایش وزن داشته باشد نوزاد آنها دختر است.

۱۱) بزرگی سینه سمت چپ

برخی از زنان اعتقاد دارند که اگر سینه سمت چپ بزرگ‌تر از سینه سمت راست باشد، نشان‌دهنده این است که نوزاد شما دختر است.

۱۲) نحوه قرار گرفتن جنین

گاهی برخی از افراد از طریقه قرار گرفتن نوزاد درون شکم پی به جنسیت او می‌برند. جنین دختر بیشتر در بخش بالایی و یا وسط شکم مادر قرار دارد.

خلاصه:

هرچند مادر پدر و اطرافیان بسیار ذوق دارند که متوجه جنسیت فرزند خود شوند، ولی باید بدانید بهترین راه برای تعیین جنسیت نوازد این است که در هفته بیستم سونوگرافی انجام دهید و نظر پزشک را در این مورد بپرسید. مواردی که ذکر شد صرفاً طبق تجربیات اکثر افراد است و تحقیق ثابت شده‌ی علمی نیست. مادرانی بوده‌اند که تمامی این علائم را داشته‌اند و نوزاد آن‌ها پسر شده است. بنابراین در انتخاب دکوراسیون اتاق، خرید لباس برای نوزادتان و موارد اینچنینی تا بعد از سونوگرافی صبر کنید.

تشکر که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. اگر سوالی دارید می‌توانید در بخش نظرات سوال خود را بیان کنید، همچنین اگر تجربه‌ای در خصوص این علائم و بارداری خود دارید در همین بخش تایپ کنید و برای ما ارسال کنید.

بهار علیزاده

عاشق سئو و تولید محتوای پزشکی... اطلاعات به‌روز، همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *