وبلاگتکنولوژی

پاک كردن اكانت اينستاگرام برای هميشه + راهنمای تصویری

شما ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به پاک كردن اكانت اينستاگرام برای هميشه داشته باشید. در این صورت باید پیش از هر چیزی بدانید که امکان بازیابی و فراخوانی همان اکانت وجود نداشته و لازم است که پیش از اقدام به این حذف کردن اکانت اینستاگرام، در مورد انجام آن اطمینان خاطر داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم برای پاک کردن اکانت اینستاگرام برای همیشه باید چه مراحلی را دنبال کرد.

روش پاک كردن اكانت اينستاگرام برای هميشه

یادآوری می کنیم که با حذف اکانت اینستاگرام به صورت دائمی، شما امکان فعالسازی دوباره حساب خود را نداشته و کلیه محتواها، فالوورها، نظرات و لایک ها را برای همیشه از دست خواهید داد. با این حساب اگر احتمال آن را می دهید که بخواهید دوباره همه چیز را بازیابی کنید به جای حذف دائمی، حساب خود را غیرفعال کنید.

برای پاک کردن اکانت اینستاگرام، تنها به ۴ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت! در حقیقت اگر چه انجام این کار بسیار ساده پیش می رود، اما در نهایت نتیجه آن دائمی بوده و به کلی حساب شما در اینستاگرام را ملغی خواهد کرد.

لازم به ذکر است که برای حذف دائمی اکانت اینستاگرام، نمی توانید از طریق اپلیکیشن آن اقدام کرده و باید حتما این کار را با مرورگر انجام دهید. حال این مرورگر می تواند در دسکتاپ سیستم کامپیوتری شما یا در مرورگر موبایل باشد. جالب است بدانید که پیش از اینکه پروفایل شما برای همیشه پاک شود، اینستاگرام حساب شما را به مدت ۳۰ روز به طور موقت نامرئی می کند. با این حساب، در صورتی که نظر خود را تغییر دهید، امکان بازگردانی آن در این بازه ۳۰ روزه وجود خواهد داشت.

۱. در مرورگر خود وارد اینستاگرام شده و حتما لاگین شوید.

۲. آدرس https://www.instagram.com/accounts/remove/request/permanent/ را دنبال کنید. شما می توانید در بخش accounts به صورت مرحله ای وارد این تب ها شده یا به شکلی راحت تر، پس از لاگین شدن، یکراست این آدرس را در مرورگر بزنید.

۳. حال از شما پرسیده می شود که چرا می خواهید حساب خود را حذف دائمی کنید. لازم است که به این سوال پاسخ داده و دلیل خود را از میان گزینه های موجود، مطابق تصویر زیر انتخاب کنید.

دلیل پاک کردن اکانت اینستاگرام برای همیشه

۴. پس از انتخاب کردن علت، یک دکمه قرمز روی صفحه به نمایش درمی آید با عنوان “Permanently delete my account” که در صورت اطمینان به حذف حساب، باید روی آن کلیک کنید.

۵. حال باید رمز عبور خود را دوباره وارد کنید. پس از آن روی دکمه قرمز رنگ کلیک کنید یا ضربه بزنید تا اکانت شما برای همیشه پاک شود.

۶. همان طور که گفتیم ۳۰ روز طول به شما زمان داده می شود تا در صورت تمایل اکانت خود را بازیابی کنید و پس از آن ممکن است تا ۹۰ روز حذف دائمی آن به طور بینجامد. البته در این ۹۰ روز، اکانت شما برای سایر افراد قابل مشاهده نخواهد بود.

غیرفعال کردن حساب اینستاگرام به صورت موقتی

پاک كردن اكانت اينستاگرام برای هميشه، شما دیگر به پست ها، فالوورها، نظرات و … دسترسی نخواهید داشت. با این حساب به نظر می رسد که غیرفعال کردن موقتی حساب اینستاگرام با امکان بازگرداندن حساب، گزینه به مراتب بهتری باشد. برای انجام این کار، مراحل زیر را پیش رو خواهید داشت:

  • با مرورگر لپ تاپ، کامپیوتر یا گوشی هوشمند خود وارد اینستاگرام شوید.
  • پروفایل خود را باز کرده و روی بخش ویرایش پروفایل وارد شوید.
  • در مرحله بعد به پایین اسکرول کرده و در سمت راست پایین، روی “Temporarily disable my account” کلیک کنید.
  • در اینجا اینستاگرام از شما می پرسد که به چه دلیلی می خواهید حساب خود را غیرفعال کنید؟ باید به این پرسش از میان گزینه های موجود، پاسخ دهید.
  • پس از انتخاب پاسخ، گزینه غیرفعال کردن حساب خود را مشاهده خواهید کرد.
  • رمز عبور خود را دوباره وارد کنید. سپس روی “Temporarily Disable Account” کلیک کنید.
  • به این شکل حساب کاربری شما در اینستاگرام به صورت موقت غیرفعال شده و امکان بازگردانی آن را خواهید داشت.

غیرفعال کردن حساب اینستاگرام به صورت موقتی

آیا امکان برگرداندن پیج بعد از غیر فعالسازی وجود دارد؟

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم در صورتی که شما از روش غیرفعال کردن حساب اینستاگرام خود به صورت موقتی استفاده کرده باشید، می توانید با دنبال کردن مراحل فوق، گزینه فعال کردن مجدد حساب را زده و بتوانید دوباره اکانت خود را فعال در اختیار داشته باشید. به این شکل مطالب، نظرات و فالوورهای شما حفظ شده و آن ها را از دست نخواهید داد. این در صورتی است که در صورت پاک كردن اكانت اينستاگرام برای هميشه، به هیچ وجه امکان بازیابی آن را پس از سپری شدن مهلت ۳۰ روزه ندارید.

نتیجه گیری

همان طور که در بالا مشاهده کردید، پاک كردن اكانت اينستاگرام برای هميشه کار ساده ای بوده و فرایند سریعی دارد. با این همه دقت داشته باشید که روش های دیگری نیز چون حذف موقتی یا غیرفعال کردن حساب کاربری در شبکه اجتماعی اینستاگرام وجود دارد و در صورتی که کمترین شکی نسبت به نیاز برای بازیابی حساب خود دارید، این روش ها به مراتب مناسب تر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن