وبلاگ

آموزش رنگ مو

کمکدون : رنگ کردن موها از محبوب ترین کارها در بین خانم ها است که در گذشته های دور از حنا و گردو برای رنگ کردن موها استفاده می کردند.

بسیاری از خانم ها وقتی ریشه ی موهایشان رشد می کند و رنگ آن متفاوت می شود دوست دارند که آن را رنگ کنند.

اکنون به دلیل شرایط قرنطینه و محدودیت های بیماری کرونا بسیاری از آرایشگاه ها تعطیل هستند پس شما نمی توانید برای رنگ کردن موها به آرایشگاه مراجعه کنید. چه باید بکنید؟ ما در ادامه آموزش رنگ کردن موها در منزل و نکاتی در مورد رنگ کردن اصولی مو به شما آموزش می دهیم پس با ما همراه باشید.

چه رنگ مویی با چه رنگ پوستی مناسب است ؟

شاید برای شما پیش آمده که بعد از این که موهای خود را رنگ کرده اید از آن راضی نبوده اید. به این معنا که رنگ مو به پوست شما نمی آید.

اگر پوست شما گندمی و برنزه است، رنگ قهوه ای، عسلی، مسی، شیری و فندقی مناسب این پوست است.

اگر پوست شما روشن است، رنگ عسلی، شرابی، مشکی، بلوند مات و بلوند دودی مناسب می باشد.

برای پوست های تیره و سبز رنگ فندقی، شرابی، آجری، مسی و شاه بلوطی استفاده کنید.

برای پوست های سرخ یا صورتی هم رنگ زیتونی، عسلی و قهوه ای تیره مناسب می باشد.

آموزش رنگ مو

انتخاب رنگ مو :

اگر به راهنمای رنگ موها دقت کنید می بینید که هر رنگ با یک حرف انگلیسی و عدد مشخص شده است.

درجه ی رنگ ها از عدد یک تا ده روشن تر می شود.

که به ترتیب ۱.مشکی پر کلاغی، ۲.مشکی طبیعی، ۳.قهوه ای سوخته، ۴.قهوه ای متوسط، ۵. قهوه ای روشن، ۶.بلوند تیره، ۷. بلوند متوسط، ۸. بلوند روشن، ۹. بلوند خیلی روشن، ۱۰. بلوند پلاتینی روشن

اکسیدان :

اکسیدان ۳ درصد : رنگ را به صورت خیلی کمی باز می کند. برای رنگساژها، هایلایت، مش ها، در رنگ های تیره و قهوه ای برای تثبیت رنگ استفاده می شود.‌

اکسیدان ۶ درصد : رنگ را روی موهای سفید با قدرت زیادی باز و روشن  می کند. این اکسیدان نسبت به قبلی قوی تر است و برای موهای سفید، دکلره، آمبره و سامبره ی مو، رنگ کردن ریشه ی موها و ابرو مناسب است.

اکسیدان ۹ درصد : این اکسیدان بسیار قوی است و خاصیت روشن کنندگی دارد و برای رنگ های روشن و رنگ موهای متوسط تا بلوند مناسب است.

اکسیدان ۱۲ درصد : این نوع قوی ترین نوع اکسیدان است و با سرعت بالایی موها را روشن می کند بهتر است در منزل از این نوع استفاده نکنید. آرایشگران حرفه ای فقط می توانند از این اکسیدان استفاده کنند.

آموزش رنگ مو

آموزش رنگ کردن مو در منزل

ابتدا موهای خود را کوتاه کنید :

برای رنگ کردن مو باید نکاتی را رعایت کرد. در ابتدا اگر قسمتی از موهای شما وز و خشک است و موخوره دارد باید این قسمت ها را کوتاه کنید مخصوصا قسمت پایین موها که امکان دارد موخوره داشته باشد حتما به اندازه ی چند سانت قیچی کنید. زیرا این قسمت ها خوب به خود رنگ نگرفته و پس از مدتی رنگ آن ها می رود.

در مرحله ی اول موها را حتما شانه کنید تا صاف شود سپس با وازلین یا کرم نرم کننده گردن، پشت گوش ها، صورت و دست هایتان را چرب کنید.

موها را به چهار قسمت تقسیم کرده و هر کدام را با یک کلیپس نگه دارید.

در یک ظرف که فلزی نباشد رنگ و اکسیدان را باهم ترکیب کرده و با برس مخصوص رنگ آن را ترکیب کنید.

از دو آینه استفاده کنید یکی در پشت سر باشد تا پشت موهای خود را ببینید و مطمئن شوید که همه ی قسمت ها رنگی شده اند و یک آینه در روبروی شما باشد.

رنگ کردن را باید از ریشه ها شروع کنید با براش قسمت های انتهایی را رنگ بزنید. بهتر است از پشت موها شروع کنید پس از این که به کل موها رنگ زدید یک پلاستیک روی موها بگذارید و با یک کلاه موهای خود را بپوشانید زیرا موها را گرم نگه داشته و موجب رنگ گرفتن بهتر موها می شود.

به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه لازم است تا رنگ روی موها بماند البته این مدت زمان بستگی به موهای شما دارد.

سپس موها را با آب ولرم بشویید و سشوار بکشید. هیچ گاه بعد از رنگ از شامپو استفاده نکنید و فقط با آب خالی رنگ موها را تمیز کنید. بهتر است تا سه روز به موها شامپو نزنید.

بعد از رنگ کردن موها بهتر است  موها را با روغن های تقویت کننده ی مو، ماسک های طبیعی و گیاهی چرب کنید. بهتر است از اتو مو و سشوار زیاد استفاده نکنید تا موها آسیب نبینند.

آموزش رنگ مو

 

چند نکته هنگام رنگ کردن موها :

  • ابتدا لباس خود را عوض کنید و یک لباس کهنه بپوشید زیرا اگر رنگ بر روی لباس بریزد دیگر آن لباس قابل استفاده نیست.
  • حتما به پشت گوش ها، صورت وازلین یا نرم کننده بزنید که رنگ نگیرد اگر رنگ گرفت نگران نباشید می توانید با الکل آن را پاک کنید.
  • حتما از دستکش برای رنگ کردن استفاده کنید.
  • اگر موهای شما نازک است به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا رنگ روی موها بماند اما اگر موهای شما ضخیم است ۴۵ دقیقه بگذارید بماند.
  • اگر اولین بار است که موهای خود را رنگ می کنید روی هر تار مو رنگ بیشتری بزنید.
  • در هنگام آب کشی موها را با آب سرد یا ولرم بشویید تا ریزش مو نگیرید.
  • برای رنگ کردن موهای سفید یا خاکستری، از قسمت هایی که رنگ سفید دارند شروع کنید.
  • قبل از رنگ کردن حتما موهای خود را بشویید تا تمیز باشد و چربی نداشته باشد.
  • اگر برای اولین بار است که موهای خود را رنگ می کنید به رنگ های روی جعبه توجه نکنید ابتدا مقداری از رنگ را روی قسمت کمی از موها امتحان کنید تا ببینید چه رنگی دارد و اگر شما به آن رنگ حساسیت نیز داشتید متوجه خواهید شد.
  • هنگام رنگ کردن موها اگر موهای شما رطوبت داشته باشد رنگ بهتر جذب می شود ولی موهای خشک رنگ را مدت کم تری روی موها نگه می دارند.
  • اگر هنگام رنگ کردن با التهاب و قرمزی و خارش شدید مواجه شدید جای نگرانی نیست شما به آن رنگ حساسیت دارید باید رنگ خود را عوض کنید.
  • موهایی که زبر یا وز هستند و در برابر رنگ مقاوم هستند نرم کننده استفاده کنید.
  • در هنگام رنگ کردن از قسمت پشت موها شروع کرده و به قسمت جلو برسید.
  • رنگ های روشن موها را نرم و نازک نشان می دهد اما رنگ های تیره موها را ضخیم و پرپشت نشان می دهد.
  • پس با توجه به سلیقه ی خود رنگ را انتخاب کنید.
  • اگر می خواهید موهای خود را کوتاه کنید قبل از این که رنگ بگذارید این کار را انجام دهید زیرا هم رنگ مو هدر نمی رود و هم فرم موهای شما به هم نمی ریزد.
  • در هنگام رنگ کردن موها سن خود را در نظر بگیرید.
  • بهتر است ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از رنگ کردن موها را بشویید این کار موجب می شود تا چربی موها به اندازه ی طبیعی باشد و برای رنگ کردن مناسب است.
  • بعد از رنگ کردن موها را با شامپوی مخصوص موهای رنگ شده بشویید.
  • اگر برای بار اول موها را رنگ می کنید بهتر است از رنگ های موقت استفاده کنید که اگر رنگ را دوست نداشتید بعد از ۶ تا ۱۲ بار شامپو زدن از موها پاک می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن