آشپزیوبلاگ

طرز تهیه راحت الحلقوم مجلسی

یکی از خوشمزه و قدیمی‌ترین شیرینی‌های جهان که طرفداران زیادی دارد راحت الحلقوم است. این شیرینی وسوسه‌انگیز اولین‌بار در ترکیه و در زمان حکومت سلطان عبدالحمید اول، توسط یکی از شاگردهای قنادی معرفی شد. در این محتوا قصد داریم طرز تهیه راحت الحلقوم را به کامل‌ترین روش به شما آموزش دهیم.

این شیرینی بی‌نظیر تنوع بالایی دارد و در طعم‌های مختلفی از جمله کاکائویی، لیمو، گل سرخ، گردو، زرشک، کاراملی، قهوه، پرتقال و بسیاری دیگر درست می‌شود. همچنین راحت الحلقوم برای افرادی که بیماری کلیوی دارند بسیار مفید است و در روند بهبودی آن‌ها تاثیر مثبتی دارد.

  • زمان لازم برای آماده سازی مواد اولیه: ۱۰ دقیقه
  • مدت زمان موردنیاز برای درست کردن راحت الحلقوم: ۳۵ دقیقه
  • کربوهیدرات ۱۰۰ گرم از این شیرینی خوشمزه: ۸۹.۲۵ گرم
  • پروتئین موجود در ۱۰۰ گرم راحت الحلقوم: ۰.۱۲ گرم

مواد اولیه لازم در طرز تهیه راحت الحلقوم مقوی

امروزه درست کردن انواع شیرینی‌ها در خانه جزو لذت‌بخش‌ترین کارها است. دستور آماده کردن برخی از این شیرینی‌ها مانند راحت الحلقوم و طرز تهیه مسقطی بسیار راحت است و شما با گذاشتن کمترین زمان می‌توانید آن‌ها را آماده کنید. در این بخش مواد لازم برای تهیه راحت الحلقوم را برای شما بیان خواهیم کرد.

مواد لازم مقدار موردنیاز
پودر ژله ۱ بسته
شکر ۱ پیمانه
نشاسته گل ۲/۱ پیمانه
آب ۱ لیوان
گلاب ۶ قاشق چایخوری
پودر ژلاتین ۲ قاشق مرباخوری
روغن ۳ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت به میزان لازم

مراحل طرز تهیه راحت الحلقوم دلچسب

این دسر خوشمزه و مقوی منبع انرژی مناسبی برای بدن است اما باید توجه داشته باشید که مصرف زیاد آن باعث می‌شود که بدن نتواند کربوهیدرات‌های اضافه را هضم کند و شخص دچار افزایش وزن شود. در این بخش از محتوا، مراحل درست کردن راحت الحلقوم را به طور کامل به شما آموزش خواهیم داد، پس همراه ما بمانید.

  • مرحله اول: برای درست کردن این شیرینی خوشمزه ابتدا ۱ لیوان آب در ظرف بزرگی بریزید و ۱ بسته پودر ژله( با هر طعمی که دوست داشتید) به آن اضافه و به طور کامل باهم ترکیب کنید. سپس ۲ قاشق مرباخوری پودر ژلاتین به همراه نصف پیمانه نشاسته گل به آن اضافه و به‌خوبی مخلوط کنید.
  • مرحله دوم: حال ۶ قاشق غذاخوری گلاب را به همراه ۳ قاشق غذاخوری روغن مایع و ۱ پیمانه شکر به باقی مواد اضافه کنید و به حدی مخلوط کنید که تمام ذرات شکر و پودرها، در آب حل شوند و پس از آن ظرف را روی حرارت ملایم بگذارید و به مدت ۳۵ دقیقه به طور پیوسته و مداوم مواد را هم بزنید.
  • مرحله سوم: در طرز تهیه راحت الحلقوم، باید مواد را تا جایی هم بزنید که غلیظ و کش‌دار شود و پس از گذشت زمان گفته شده، مواد را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. سپس کف یک ظرف شیشه‌ای را کمی چرب کنید و یک کیسه فریزر کف آن پهن کنید.
  • مرحله چهارم: اکنون برای نچسبیدن مایع راحت الحلقوم به ظرف، روی کیسه فریزر را نیز کمی چرب کنید و همه مواد را در ظرف بریزید و سطح آن را به وسیله یک لیسک صاف کنید و به مدت ۶ الی ۷ ساعت آن را در یخچال بگذارید تا سفت شود.
  • مرحله پنجم: مرحله آخر در درست کردن راحت الحلقوم این است که آن را به قطعه‌های مکعبی کوچک برش بزنید و از ظرف خارج کنید. در ظرفی دیگر مقداری پودر نشاسته ذرت بریزید و قطعات راحت الحلقوم را در آن بغلتانید تا چسبنده بودن آن‌ها از بین برود.

نکات ارزنده در طرز تهیه راحت الحلقوم لذیذ

درست کردن هر نوع شیرینی در خانه ذوق و لذتی وصف نشدنی دارد. در بالا مراحل درست کردن راحت الحلقوم را به طور کامل برای شما بیان کردیم و در این قسمت نکات و ترفندهایی در طرز تهیه آن نیز به شما آموزش خواهیم داد. پس برای بهتر شدن طعم این شیرینی خوشمزه ادامه محتوا را از دست ندهید.

  • اولین نکته در طرز تهیه راحت الحلقوم این است که در مرحله اول حتما به یاد داشته باشید که از آب سرد استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید ژله را حذف کنید و زعفران دم‌کشیده را جایگزین آن کنید و از طعم و رنگ زیبا و دلچسب آن لذت ببرید.
  • استفاده از پودر ژله( بدون توجه به طعم) در ترکیب مواد اولیه باعث نرم‌تر و ژله‌ای‌تر شدن این شیرینی جذاب می‌شود.
  • حتما دقت داشته باشید، نشاسته‌ای که در ترکیب مواد اولیه این شیرینی استفاده می‌کنید تازه باشد زیرا در کیفیت آن تاثیر چشمگیری دارد.
  • در مرحله آخر درست کردن راحت الحلقوم شما می‌توانید کف ظرف را با نشاسته ذرت بپوشانید و سطح مواد را هم نشاسته بپاشید و بعد در یخچال قرار دهید تا فرم بگیرد.
  • برای از بین بردن چسبندگی این شیرینی، این امکان را دارید که پودر نارگیل یا آرد معمولی را جایگزین نشاسته ذرت کنید.
  • اگر قصد دارید راحت الحلقوم را به اشکال مختلف درست کنید، قبل از آن که از حرارت بیوفتد آن را به شکل دلخواه خود فرم دهید و سپس در یخچال بگذارید.
  • شما تنها با اضافه کردن یک قطره رنگ خوراکی می‌توانید این شیرینی بی‌نظیر را در هر رنگی که دوست دارید درست کنید.
  • اگر در زمان درست کردن راحت الحلقوم، مواد را بر روی حرارت قرار دهید و آن را هم نزنید قطعا نتیجه دلخواه به دست نمی‌آید و تمام تلاشتان هدر می‌رود.
  • برای این که سطح مقوی بودن این شیرینی لذیذ را بالا ببرید برای تزیین می‌توانید از انواع مغزها مانند فندوق یا بادام استفاده کنید.

سخن پایانی

راحت الحلقوم در دسته شیرینی‌های پرطرفدار و کم‌کالری قرار دارد. این شیرینی دلچسب جزو سوغات معروف تبریز می‌باشد که دسترسی به آن، در تمام فصول سال امکان‌پذیر است و شما می‌توانید آن را در طعم‌های مختلف هر فصل تجربه کنید و از طعم‌های متنوع و لذیذ آن لذت ببرید.

در این محتوا تلاش کردیم تا شما را با یکی از بهترین و کاملترین روش‌ها برای درست کردن این شیرینی خوشمزه و پرطرفدار آشنا کنیم و با بهره‌گیری از این مطالب یک دسر خوشمزه و دلچسب برای خود و افراد خانواده تهیه کنید. امیدواریم این محتوا برای شما مناسب بوده باشد، نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *