آشپزیوبلاگ

طرز تهیه مرغ سوخاری به روش اصل آمریکایی

امروزه وقتی اسم غذاهای فست‌فودی به میان می‌آید، همه ما به طور ناخودآگاه به یاد انواع پیتزا و ساندویچ می‌افتیم؛ اما در بین تمام این فست‌‌فودها، یکی از سالم‌ترین و پرطرفدارترین غذاها مرغ سوخاری می‌باشد. طرز تهیه مرغ سوخاری بسیار راحت است. این غذای لذیذ ریشه در آمریکای جنوبی دارد. درواقع اولین کسانی که این غذای محبوب را ابداع کردند، آشپزان این کشور بودند.

بعدها به‌ طور پیوسته تمام دنیا نحوه درست کردن مرغ سوخاری را فرا گرفتند. حال ما می‌خواهیم در این محتوا برای شما دستور پخت این غذای ترد و لذیذ را به روش بسیار ساده بیان کنیم.

  • تعداد نفرات: ۲
  • مدت زمان آماده‌‌سازی مواد اولیه: ۳۰ دقیقه
  • مدت زمان پخت غذا: ۴۰ دقیقه
  • میزان کالری موجود در ۱۰۰ گرم مرغ سوخاری ۴۳۷ کیلو کالری

تهیه مرغ سوخاری

مواد اولیه مورد نیاز برای درست کردن مرغ سوخاری مخصوص

یکی ازغذا‌های ترد و دلچسبی که می‌توانیم با مواد اولیه تازه در خانه برای اعضا خانواده آماده کنیم مرغ سوخاری است، که می‌توانیم به دلیل تازگی مواد اولیه از مضرات احتمالی این غذای همه‌پسند چشم‌پوشی کنیم.

به این ترتیب مواد اولیه مورد نیاز برای درست کردن مرغ سوخاری خوش‌طعم برای ۲ نفر به شرح زیر است:

مواد اولیه میزان استفاده
ران مرغ، فیله مرغ، بال مرغ هر کدام ۲ تکه
نان تست ۲ عدد
تخم‌مرغ ۲ عدد
رب انار ۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو تازه ۲ قاشق غذاخوری
شیر ۲ فنجان
آرد ۱ پیمانه
نشاسته ذرت ۲ قاشق چایخوری
زردچوبه ۲/۱ قاشق چایخوری
زعفران دم‌کشیده ۲ قاشق غذاخوری
پودر پاپریکا، پودر زنجبیل، پودر آویشن ۲/۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر ۱قاشق غذاخوری
فلفل سیاه، نمک ۲/۱ قاشق چایخوری

تهیه مرغ سوخاری

مراحل نحوه درست کردن مرغ سوخاری خانگی هوس برانگیز

خوانندگان عزیز و آشپزان خلاق، اکنون شما را دعوت می‌کنیم همراه ما باشید تا با هم طرز تهیه مرغ سوخاری، این غذای لذیذ را بررسی کنیم:

  • مرحله اول: برای درست کردن مرغ سوخاری محبوب، ابتدا مرغ‌ها را در ظرفی می‌اندازیم بعد به آن‌ها مقدار کمی نمک و فلفل سیاه می‌زنیم و یک قاشق غذاخوری رب انار می‌ریزیم. روی ظرف را سلفون می‌کشیم و در یخچال می‌گذاریم تا مرغ‌ها هم طعم بگیرند و هم بتوانیم راحت‌تر آن‌ها را برش بدهیم. در این فاصله که مرغ‌ها طعم می‌گیرند به سراغ نان تست‌ها می‌رویم.
  • مرحله دوم: در این مرحله، نان تست را به‌ شکل تکه‌های خیلی ریز برش می‌دهیم و در ظرف جداگانه نگه‌ می‌داریم. بعد از آن، تخم‌مرغ‌ها را با چنگال هم می‌زنیم و به آن کمی نمک و دو قاشق غذاخوری زعفران اضافه می‌کنیم. بعد مرغ‌ها را از یخچال درمی‌آوریم و با چاقو برش‌هایی روی آن‎‌ها ایجاد می‌کنیم. حال مرغ‌ها را در ظرف گودی می‌گذاریم تا به آن‌ها شیر و ادویه‌ها را اضافه کنیم.
  • مرحله سوم: اکنون به سراغ اضافه کردن ادویه‌های خوش‌عطرمان می‌رویم؛ ما برای این تعداد از مرغ‌هایمان به ۲ فنجان شیر نیاز داریم. دو قاشق آبلیمو تازه، نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه، یک قاشق چایخوری نمک را به شیر اضافه می‌کنیم. حال مرغ‌ها را به ترکیبی که درست کردیم اضافه می‌کنیم( شیر برای نرم‌تر شدن و طعم بهتر) و یک ساعت در یخچال می‌گذاریم.
  • مرحله چهارم: حال در نحوه درست کردن مرغ سوخاری خانگی می‌کوشیم تا به جای استفاده از پودر سوخاری آماده، خودمان پودری با ترکیبی بی‌نظیر خلق کنیم. نان تست‌های برش‌خورده را به یک پیمانه آرد، دو قاشق چایخوری نشاسته ذرت، یک قاشق چایخوری زردچوبه، نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه اضافه می‌کنیم.
  • مرحله پنجم: اکنون ادویه‌های دیگری همچون ریحان خشک، پودر آویشن، پودر زنجبیل و پودر پاپریکا، هر کدام به میزان ۲/۱ قاشق غذاخوری و در آخر نمک و پودر سیر هم به اندازه ۲/۱ قاشق چایخوری اضافه و همه را مخلوط می‌کنیم. بعد در ظرفی آب می‌ریزیم تا به دمای محیط برسد.
  • مرحله ششم: اکنون باید مرغ‌ها را از شیر دربیاوریم و در مخلوط پودری که خلق کردیم قرار دهیم. آرد را به طور یکنواخت و یک‌دست روی مرغ میریزیم بعد از آنکه مرغ کاملا به پودر آغشته شد، توی ظرف آب می‌گذاریم، از ۱ تا ۵ می‌شماریم و از آب خارج می‌کنیم برای سوخاری شدن بیشتر این کار را یک‌بار دیگر انجام می‌دهیم.
  • مرحله هفتم: نکته‌ای که وجوددارد در مرحله قبل باید دقت داشته باشیم که مرغ‌ها را در آرد فشار ندهیم و آرد را به آرامی روی همه جای آن‌ها بپاشیم. این مراحل بسیار مهم هستند و اگر به طور دقیق انجام شوند، نتیجه‌ای همچون مرغ سوخاری رستورانی به‌دست آید.
  • مرحله هشتم: حال قابلمه‌ی نسوزمان را روی شعله می‌گذاریم و توی آن روغن تازه می‌ریزیم، زمانی که روغن داغ شد بلافاصله مرغ‌های آرد پاشی‌شده را توی آن می‌اندازیم و شعله را روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم. دقت کنید که یک یا دو تکه مرغ را بیشتر در روغن نگذاریم تا مرغ‌ها بهتر سرخ و مغزپخت شوند.

تهیه مرغ سوخاری

ترفندهایی که در نحوه درست کردن مرغ سوخاری خانگی به کار برده می‌شود

برای دلپذیرتر شدن هر غذایی باید آن را به شیوه صحیح طبخ بدهیم. اگر نکاتی که وجود دارد را به طور کامل و دقیق رعایت نکنیم طعم مدنظر حاصل نمی‌شود و باعث دلزدگی و نارضایتی اعضا خانواده می‌شود. در ادامه به نکاتی در طرز تهیه مرغ سوخاری دقت داشته باشید:

  • حتما مرغ‌ها را پیش از اضافه کردن به شیر، در ادویه بخوابانیم و در یخچال بگذاریم تا طعم ادویه‌ها به خورد مرغ برود.
  • می‌توانیم به جای آبلیمو از سرکه‌ سفید هم استفاده کنیم.
  • اگر از مرغ ماشینی استفاده می‌کنید، چون طبع سردی دارد می‌توانید کمی دارچین به آن اضافه کنید.
  • برای کم‌چرب بودن مرغ سوخاری، می‌توانیم آن‌ها را در فر با دمای ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه بگذاریم.
  • با توجه به ذائقه اعضای خانواده می‌توانید به‌جای روغن، از کره استفاده کنید.

از درست کردن مرغ سوخاری لذت ببریم

مرغ سوخاری از آن دسته غذاهایی است که در ایران طرفداران پروپاقرص زیادی دارد و برای پخت آن دستور ویژه و یکسانی وجود دارد. در این روش پخت تلاش ما بر این بوده که با نگاهی به بسیاری از تجربه‌ها بهترین نحوه درست کردن مرغ سوخاری خانگی ارائه شود تا شما طعم لذیذ و متفاوت آن را با حس چشایی خود تجربه کنید. باشد که از این غذای خوش‌مزه طعمی ماندگار را به خاطر بسپارید، گوارای وجودتان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *