آشپزیوبلاگ

طرز تهیه پاستا با سس آلفردو و مرغ یک رسپی همه فن حریف

وقتی اسم غذاهای ایتالیایی که ما ایرانی‌ها آنها را بسیار دوست داریم و مایل هستیم بطور مکرر طبخ نماییم به میان می‌آید، ناخودآگاه به یاد انواع پیتزا و مجموعه‌ای بی‌نظیر از ماکارونی‌ها و پاستاها می‌افتیم. اما در بین پاستاها، پاستا با سس آلفردو و مرغ غذایی است که بیش از بقیه پاستاها و ماکارونی‌ها طرفدار و خواهان دارد.

این غذا نه تنها ظاهر دلچسبی داشته، بلکه به سبب استفاده از خامه و کره و ترکیب آن با پنیر پارمسان، سس به غایت خوشمزه و لذیذی بدست می‌دهد که باعث شده این غذا پای ثابت منو رستوران‌ها و برنامه غذایی خانواده‌ها باشد. بدین منظور تصمیم گرفته‌ایم شما را با طرز تهیه پاستا با سس آلفردو و مرغ مخصوص و رستورانی آشنا نماییم.

  • تعداد نفرات: ۶
  • مدت زمان آماده‌سازی: ۳۰ دقیقه
  • مدت زمان پخت: ۶۵ دقیقه
  • درجه سختی: متوسط

مواد لازم به منظور طرز تهیه پاستا با سس آلفردو و مرغ لذیذ

مواد لازم به منظور طرز تهیه پاستا با سس آلفردو

اگر مدام از خودتان می‌پرسید که ” ناهار چی بپزم “، فقط کافیست وجود مواد زیر را در خانه بررسی کرده و در صورت نبود، آنها را مهیا کنید. چرا که از پاستا با سس آلفردو و مرغ، غذایی بهتر پیدا نمی‌کنید. بدین ترتیب برای تهیه این غذای خوشمزه برای ۶ نفر به مواد زیر نیاز خواهیم داشت:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سینه مرغ ۱ عدد
پنه ۱ بسته
قارچ ۳۰۰ گرم
پنیر پارمسان ۱ بسته کوچک
شیر ۱ لیوان
خامه صبحانه ۱ عدد
کره ۱۰۰ گرم
پودر آویشن ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد متوسط
سیر ۲ حبه
برگ بو ۲ عدد
آرد ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه پاستا با سس آلفردو و مرغ خوشمزه

مراحل طرز تهیه پاستا با سس آلفردو و مرغ

برای تهیه پاستا با سس آلفردو و مرغ معروف و محبوب، مراحل زیر را با دقت پیگیری نمایید:

  • مرحله اول: برای تهیه پاستا با سس آلفردو و مرغ، ابتدا بایستی به سراغ آماده‌سازی سینه مرغ برویم. بنابراین مرغ را شسته و به چند قطعه درشت تقسیم نمایید. سپس تکه‌های مرغ را در قابلمه‌ای قرار داده و تا روی آنها آب ریخته و بگذارید به جوش آید. بعد از اینکه آب مرغ به مرز جوشیدن رسید، کف تولید‌شده روی سطح محتویات را جمع کرده و دور بریزید. سپس پیاز را برش زده و به همراه سیر، برگ بو و ادویه‌هایی چون نمک و زردچوبه، فرصت دهید تا مرغ مزه گرفته و بپزد.
  • مرحله دوم: پس از اینکه مرغ پخته شد، آن را از آب مرغ جدا کرده و با کارد و چنگال به تکه‌های هم‌اندازه و مکعبی خرد نمایید. دقت کنید تکه‌ها نباید خیلی درشت و یا خیلی ریز باشند. در مرحله بعدی، تکه‌های مرغ را برای مدت کوتاهی در تابه با مقداری کره تفت دهید. باز هم توجه داشته باشید قصد نداریم مرغ‌ها را سرخ کنیم، زیرا در اینصورت بافت مرغ، سفت شده و خوشایند نخواهد بود.
  • مرحله سوم: قابلمه‌ای با سایز مناسب را پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار دهید. در حین جوش آمدن آب، یک قاشق نمک را به آن افزوده و صبر کنید تا کاملا به قل‌قل بیفتد. در این هنگام، یک بسته پنه را به قابلمه افزوده و صبور باشید تا بطور ۹۰ درصدی پخته شوند. این زمان بطور معمول، چیزی حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه خواهد بود. پس از این مدت، آنها را آبکش کرده و از روی پنه‌ها آب سرد رد نمایید.
  • مرحله چهارم: اکنون قارچ‌ها را به اندازه‌ای که در پاستا گم نشوند اسلایس کرده و سپس با مقداری کره تفت دهید. پیشنهاد می‌کنیم یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را برای تیره‌رنگ نشدن قارچ‌ها روی آنها بریزید. وقتی که قارچ‌ها نرم و مغزپخت شدند آنها را کنار بگذارید.
  • مرحله پنجم: تابه‌ای بزرگ مانند وک برداشته و یک قالب کره را در آن بیندازید تا ذوب شود. سپس شیر را افزوده و پس از گرم شدن، یک قاشق آرد سفید به آن اضافه کنید. دقت داشته باشید باید آرد و شیر را به خوبی ترکیب کنید تا آرد گلوله‌گلوله نشود.
  • مرحله ششم: حال بایستی خامه صبحانه را به مواد افزوده و دومین قالب کره را نیز اضافه نمایید. پس از چند دقیقه، مقداری پنیر پارمسان را به مواد داخل تابه اضافه کرده و پس از هم زدن، از غذا مزه بگیرید. اکنون نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن را نیز افزوده و مواد را بطور مداوم هم بزنید. اگر احساس کردید غلظت سس زیاد شده است می‌توانید از مقداری شیر و یا آب مرغ تصفیه شده بهره ببرید.
  • مرحله هفتم: اکنون که مرغ، قارچ، پنه و سس آلفردو مهیا شده است، به مرحله نهایی طرز تهیه پاستا با سس آلفردو و مرغ رسیده‌ایم. حال، تکه‌های مرغ و سپس قارچ‌ها را به سس افزوده و کمی هم بزنید. سپس دوباره از سس مزه گرفته تا در صورت نیاز، مقدار ادویه‌ها را تنظیم نمایید.
  • مرحله هشتم: حال، پنه‌های آبکش‌شده را به تابه افزوده و مواد را با دو قاشق و با ملایمت مخلوط کنید. پس از ۴ تا ۵ دقیقه جوش خوردن مواد با یکدیگر، پاستا پنه شما حاضر بوده و فقط کافیست آن را سرو نمایید. وقتی پاستا پنه را در ظرف سرو ریختید، مقداری از پنیر پارمسان را روی آن پخش کرده و در صورت تمایل از چند برگ ریحان، تعدادی گوجه گیلاسی و زیتون سیاه برای تزیین پاستا بهره ببرید. علاوه‌بر آن پیشنهاد می‌کنیم، کمی پودر آویشن را نیز در قسمت مرکزی بشقاب، به منظور گارنیش نهایی قرار دهید.

نکاتی که باید در طرز تهیه پاستا با سس آلفردو و مرغ بدانید

نکات مهم طرز تهیه پاستا آلفردو با سس و مرغ

برای اینکه هر غذایی به شیوه صحیح طبخ شده و عطر و طعم فوق‌العاده خوبی داشته باشد، یکسری فوت و فن‌ها وجود دارد که اگر از آنها غفلت کنید، ممکن است طعم ایده‌آل حاصل نشده و غذا موجب دلزدگی شما شود. بدین منظور رعایت نکات زیر را توصیه می‌کنیم:

  • حتما مرغ را پیش از اضافه کردن به پاستا، با سبزیجات و ادویه‌جات مزه‌دار نمایید.
  • یادتان باشد که تکه‌های قارچ و مرغ را خیلی ریزریز نکنید تا خودشان را در پاستا نشان دهند.
  • از اضافه کردن روغن به قابلمه آب حاوی پنه، اکیدا خودداری کنید. زیرا باعث می‌شود سس به خورد پنه‌ها نرود.
  • برای خلق طعمی حرفه‌ای‌تر و رستورانی می‌توانید از عصاره‌های آماده مخصوص برای سس آلفردو بهره ببرید.
  • مختار هستید آرد را از دستور تهیه پاستا پنه حذف کرده و مقدار خامه و پنیر پارمسان بیشتری به آن بیفزایید.

کلام آخر

بر کسی پوشیده نیست که پاستا با سس آلفردو و مرغ، غذایی فوق‌العاده لذیذ بوده که طرفدارانی چند، از کوچک و بزرگ برای خوردن آن لحظه شماری می‌کنند. هر چند که با ترکیبات و مواد اولیه جذابی که این غذا دارد هر کسی می‌تواند آن را با طعمی قابل‌قبول طبخ نماید، اما حقیقت این است که وقتی این غذا با دستور حرفه‌ای و رستورانی مخصوص خودش مهیا شود، دیگر رسپی‌ها یارای مقابله با آن را ندارند. لذا در مطلبی که از نظر گذراندید، سعی داشتیم بهترین دستور پخت را با ذکر نکات ریز و درشت، در اختیار شما قرار دهیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن