آشپزیوبلاگ

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ فست فودی + به صورت مرحله به مرحله

امروزه اسم غذاهای فست فودی که به میان می‌آید ناخودآگاه به یاد انواع پیتزا و ساندویچ‌ها می‌افتیم. ایرانیان چند دهه گذشته در وعده‌های غذایی خود جایگاه ویژه‌ای به انواع فست فودها اختصاص داده‌اند و با درست کردن آن‌ها برنامه غذایی متنوعی برای خود و خانواده ترتیب داده‌اند.

در این محتوا شما طریقه درست کردن پیتزا مرغ و قارچ که در دسته سالم‌ترین فست فودها قرار دارد را  خواهید آموخت و وعده‌ای بی‌نظیر و خوشمزه را برای خانواده رقم خواهید زد. پس تا پایان محتوا همراه ما بمانید و با دقت مطالب زیر را پیگیری کنید.

  • تعداد اشخاص: ۲ نفر
  • زمان لازم برای آماده کردن مواد اولیه: ۷۰ دقیقه
  • مدت موردنیاز برای پخت نهایی پیتزا مرغ و قارچ خانگی: ۲۵ دقیقه
  • کالری موجود در پیتزا: ۲۳۶ کیلوکالری
  • کربوهیدرات این غذای لذیذ: ۱۸.۹۶ گرم
  • میزان سختی درست کردن آن: متوسط

مواد اولیه در طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ وسوسه‌انگیز

همان‌طور که می‌دانید انواع پیتزاها جزو غذاهای محبوب، در هر رده سنی قرار دار‌ند و کمتر کسی پیدا می‌شود که طرفدار این غذاهای خوشمزه نباشد. در ادامه می‌خواهیم مواد اولیه لازم برای درست کردن پیتزا مرغ و قارچ و خمیر پیتزا را به طور کامل برای شما بیان کنیم پس با ما بمانید.

مواد لازم برای خمیر پیتزا مقدار موردنیاز
خمیرمایه ۱ قاشق غذاخوری
آرد سفید ۲ لیوان
نمک ۲/۱ قاشق مرباخوری
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
آب ۱ لیوان
مواد مورد نیاز برای پیتزا مقدار لازم
قارچ ۲۰۰ گرم
مرغ ۴۰۰ گرم
پنیر پیتزا ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای سبز ۱ عدد
پیاز ۱ عدد متوسط
سس پیتزا یا کچاپ ۲ قاشق غذاخوری
آویشن و زردچوبه ۲/۱ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و روغن به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

مراحل طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ دل‌چسب

درست کردن این غذای پرطرفدار و لذیذ کار راحتی است و شما می‌توانید با وقت گذاشتن برای آن، پیتزا مرغ و قارچ را به بهترین نحو ممکن درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. در ادامه، ابتدا مراحل درست کردن خمیر پیتزا و سپس پیتزای اصلی را با بهترین و راحت‌ترین روش به شما آموزش خواهیم داد.

  • مرحله اول: در اولین مرحله باید یک قاشق غذاخوری خمیرمایه را در ظرفی بریزید و به آن یک لیوان آب ولرم اضافه و مخلوط کنید و روی آن سلفون بکشید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در جای گرم قرار دهید تا خمیرمایه آماده شود.
  • مرحله دوم: در این فاصله، ۲ لیوان آرد سفید را ۳ مرتبه از الک عبور دهید تا کاملا صاف و یکدست شود و بعد از آن در ظرفی بریزید و پس از گذشت زمان گفته شده برای خمیرمایه، آن را به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف قاشق چایخوری نمک به آرد اضافه و مخلوط کنید.
  • مرحله سوم: ورز دادن و باز و بسته کردن خمیر را تا جایی ادامه دهید که مطمئن شوید هیچ هوایی در خمیر وجود ندارد و کاملا یکدست شده است. پس از آن کف ظرف بزرگی را چرب کنید و خمیر را در آن قرار دهید و روی آن را با پارچه تمیزی بپوشانید و یک ساعت زمان دهید تا خمیر استراحت کند.
  • مرحله چهارم: در این فاصله به سراغ آماده کردن مواد اصلی برای پیتزا مرغ و قارچ خانگی بروید؛ در اولین مرحله از آن باید ۴۰۰ گرم سینه مرغ را ریز برش دهید و آن را در قابلمه‌ای بریزید و مقداری آب( به طوری که سطح آن‌ها را بپوشاند) به آن اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: پس از آن یک عدد پیاز متوسط را برش بزنید و به همراه نمک، فلفل سیاه و نصف قاشق چایخوری زردچوبه به مرغ اضافه و روی حرارت بالا قرار دهید تا آب به جوش بیاید و پس از جوشیدن، حرارت را ملایم کنید تا آب به طور کامل تبخیر و مرغ به خوبی پخته شود و طعم بگیرد.
  • مرحله ششم: در این فاصله به سراغ آماده کردن دیگر مواد پیتزا مرغ و قارچ بروید؛ یک عدد فلفل دلمه‌ای را به شکل نگینی برش بزنید و در مقداری روغن روی حرارت تفت دهید و سپس ۱۵۰ گرم قارچ را به شکل حلقه‌ای برش بزنید و به فلفل‌ها اضافه کنید و زمان بدهید تا آب قارچ‌ها تبخیر شود.
  • مرحله هفتم: حال مرغ‌های پخته شده را از روی حرارت بردارید و ریش ریش و یا به شکل نگینی خرد کنید و به همراه نمک، فلفل سیاه و نصف قاشق چایخوری آویشن به قارچ و فلفل‌دلمه‌ای‌ها اضافه و ۳ تا ۵ دقیقه تفت دهید و سپس از روی حرارت بردارید.
  • مرحله هشتم: اکنون برای آماده کردن پیتزا مرغ و قارچ خانگی، خمیر پیتزا را بر روی قالب به صورت یکنواخت پهن کنید و روی آن را با استفاده از چنگال سوراخ کنید. سپس ۲ قاشق غذاخوری سس کچاپ روی خمیر بریزید و کاملا پخش کنید و مقداری پنیر پیتزا روی آن بپاشید.
  • مرحله نهم: پس از آن مواد آماده شده پیتزا را به طور کامل روی آن بریزید و یک لایه پر، پنیر پیتزا روی تمام مواد بریزید و روی پنیر ۵۰ گرم از قارچ‌های باقی‌مانده را به شکل منظم قرار دهید( و اگر تمایل داشتید برای زیبایی بیشتر آن می‌توانید در کنار قارچ‌ها، فلفل‌دلمه‌ای هم قرار دهید).
  • مرحله دهم: پس از چیدمان مواد پیتزا مرغ و قارچ، آن را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا به طور کامل برشته و آماده شود و برای بهتر شدن ظاهر پنیر روی آن، به مدت ۲ تا ۴ دقیقه گریل را روشن کنید و در پایان با سس موردعلاقه خود، آن را سرو کنید.

نکات و ترفندهایی در طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ پرطرفدار

اگر می‌خواهید طعم و ظاهر این غذای محبوب و هوس برانگیز بهتر و جذاب‌تر باشد باید نکات و ترفندهایی را بدانید و با رعایت و اجرای دقیق آن‌ها وعده‌ای بی‌نظیر داشته باشید. همراه ما بمانید تا در ادامه مهم‌ترین نکات و بهترین جایگزین‌ها را برای شما بیان کنیم.

  • در طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ دل‎انگیز، برخی‌ها در مواد اولیه خمیر آن مقداری شکر اضافه می‌کنند که کاملا سلیقه‌ای می‎باشد.
  • برای خلاقانه‌تر شدن این غذا، شما این امکان را دارید که به‌جای آماده کردن خمیر پیتزا، از نان باگت، نان تست و یا خمیر آماده استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که قبل از قرار دادن پیتزا در فر، حتما فر را روشن کرده باشید تا کاملا داغ و آماده کار باشد.
  • برای خشک نشدن خمیر پیتزا می‌توانید ظرف کوچکی آب در محیط داخلی فر و در کنار پیتزا قرار دهید تا رطوبت کافی به آن برسد.
  • برای بهتر شدن طعم پیتزا مرغ و قارچ خانگی، یک یا دو حبه سیر رنده شده را به ترکیب مواد اولیه آن اضافه کنید.

تجربه طعمی خوش با هر قاچ از پیتزا مرغ و قارچ

در این محتوا یکی از بهترین و کاملترین دستورهای پخت یک پیتزای خوشمزه و سالم را برای شما بیان کردیم تا با بهره‌گیری از آن یک وعده لذیذ و هیجان‌انگیز داشته باشید. امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید واقع شود و در قسمت کامنت‎ها نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. نوش جان.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن