آشپزیوبلاگ

مراحل طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ همه‌پسند + به صورت مرحله به مرحله

یکی از خوشمزه و سالم‌ترین انواع پیتزا که در ایران طرفداران زیادی دارد و به دو روش ایتالیایی و آمریکایی آماده می‌شود، پیتزا گوشت و قارچ است. این غذای دل‎چسب و لذیذ مورد تایید همگان قرار گرفته زیرا با مواد اولیه سالم و مفیدی تهیه می‌شود.

ایرانیان درست کردن این غذای محبوب به روش آمریکایی را بیشتر می‌پسندند؛ زیرا در طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ به روش ایتالیایی، پیتزا از یک لایه نازک و کم‌مخلفات تشکیل شده و طعم غالب گوشت و قارچ که ۲ ماده اصلی آن هستند، به خوبی احساس نمی‌شود. برای درست کردن این پیتزا به روش آمریکایی همراه ما باشید.

  • تعداد نفرات: ۲ نفر
  • مدت زمان موردنیاز برای آماده کردن مواد اولیه: ۷۰ دقیقه
  • زمان لازم برای پخت نهایی پیتزا گوشت و قارچ خانگی: ۴۰ دقیقه
  • کالری این غذای مقوی: ۲۸۶ کیلوکالری
  • کربوهیدرات موجود در این پیتزا: ۲۹.۸۹ گرم
  • میزان سختی: متوسط

مواد اولیه برای آماده کردن پیتزا گوشت و قارچ ویژه و لذیذ

شما می‌توانید از مواد اولیه متنوعی در ترکیب مواد اولیه این پیتزای خوش‌طعم استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که طعم گوشت و قارچ باید بیشتر احساس شود. درست کردن این پیتزا به سه بخش عمده تقسیم می‌شود که در ادامه مواد اولیه لازم برای پیتزا گوشت و قارچ خانگی را به طور کامل برای شما بیان خواهیم کرد.

مواد لازم میزان موردنیاز
خمیرمایه ۲ قاشق غذاخوری
آرد ۲ پیمانه
آب ولرم ۲ پیمانه
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۱ قاشق مرباخوری
رب گوجه ۶ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
کره ۷۰ گرم
قارچ ۱۵۰ گرم
گوشت چرخ شده ۱۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد متوسط
فلفل دلمه‌ای رنگی ۲ عدد
پنیر پیتزا و زیتون سیاه به مقدار دلخواه
پاپریکا، فلفل سیاه و آویشن به میزان لازم
نمک و روغن به مقدار موردنیاز

مراحل طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ همه‌پسند

مراحل طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ همه‌پسند

برای درست کردن این غذای خوشمزه و محبوب، باید توجه کنید که تمام مراحل به طور کامل و دقیق انجام دهید تا پیتزا طعمی فراتر از خوشمزگی داشته باشد. در این بخش نحوه درست کردن پیتزا گوشت و قارچ خانگی را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد پس همراه ما بمانید.

  • مرحله اول: ابتدا باید خود را برای درست کردن خمیر پیتزا آماده کنید. در اولین مرحله ۲ قاشق غذاخوری خمیرمایه را در ظرفی بریزید و به آن یک قاشق مرباخوری شکر و نمک اضافه و مخلوط کنید. پس از آن نصف پیمانه آب ولرم به آن اضافه و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کنار بگذارید.
  • مرحله دوم: اکنون یک و نیم پیمانه آرد سفید را ۳ مرتبه از الک عبور دهید و پس از زمان گفته شده، به آرامی و طی ۳ یا ۴ مرحله آن را به خمیرمایه اضافه کنید. سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به باقی مواد اضافه و به طور کامل ورز دهید تا خمیر یکدست شود.
  • مرحله سوم: ۱۰ دقیقه خمیر را ورز دهید و چندین مرحله روی سطح آردپاشی شده بکوبید تا هوای آن کاملا گرفته شود و خمیر به بافت مدنظر برسد. پس از آن، کف ظرف بزرگی را چرب کنید و خمیر را در آن قرار دهید، سپس روی آن را با پارچه بپوشانید و به مدت یک ساعت کنار بگذارید.
  • مرحله چهارم: در این فاصله زمانی به سراغ درست کردن سس مخصوص برای پیتزا گوشت و قارچ خانگی بروید. ابتدا ۷۰ گرم کره را در تابه‌ای روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود و ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه را به همراه یک قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: حال باید به میزان لازم نمک، فلفل سیاه و آویشن را به مواد اضافه و مخلوط کنید و زمان دهید تا آرد از حالت خامی خارج شود و پس از آن، یک پیمانه آب گرم را به مواد درحال آماده شدن اضافه و زمان دهید تا سس غلیظ شود.
  • مرحله ششم: در مرحله آخر از درست کردن سس مخصوص، ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو را به باقی مواد اضافه کنید و ۴ تا ۶ دقیقه زمان دهید تا طعم آبلیمو به خورد سس برود و پس از گذشت زمان گفته شده، از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود.
  • مرحله هفتم: اکنون نوبت به درست کردن مواد اصلی پیتزا گوشت و قارچ می‌رسد. در ابتدا تابه‌ای روی حرات بگذارید و مقداری روغن در آن بریزید و یک عدد پیاز متوسط را نگینی خرد کرده و در تابه نیمه سرخ کنید و پس از سبک شدن پیازها، ۱۰۰ گرم گوشت چرخ شده را به آن اضافه و مخلوط کنید.
  • مرحله هشتم: در این مرحله ۱۵۰ گرم قارچ را در تابه‌ای دیگر بریزید تا روی حرارت متوسط کمی سرخ شوند و سپس نصف فلفل دلمه‌ای سبز و زرد را نگینی خرد کرده و به قارچ‌ها اضافه کنید. پس از آن با تغییر رنگ دادن گوشت، ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه به آن اضافه و تفت دهید.
  • مرحله نهم: حال به هر میزان که تمایل دارید نمک، پاپریکا و فلفل سیاه در مواد بریزید و در آخر همه مواد را باهم ترکیب کنید و ۲ تا ۴ دقیقه روی حرارت تفت دهید. سپس به سراغ خمیر پیتزا بروید و یک‌بار دیگر آن را ورز دهید، سپس به قالب منتقل و به طور یکنواخت آن را پهن کنید.
  • مرحله دهم: اکنون نوبت به چیدمان مواد پیتزا گوشت و قارچ خانگی میرسد. تمام خمیر را به سس آغشته و مواد مخلوط شده را به طور یکدست روی سس پخش کنید و در آخر روی مواد، پنیر پیتزا بریزید و چند حلقه زیتون سیاه برای تزیین روی آن بگذارید و در فر قرار دهید تا آماده شود.

نکات لازم در طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ مقوی

در ادامه برای آماده کردن پیتزا گوشت و قارچ خوشمزه و معروف، نکات و پیشنهادهایی در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با رعایت و بهره‌گیری از آن‌ها، غذا طعم و ظاهر بهتری داشته باشد. پس ادامه این محتوا را از دست ندهید.

  • برای تغییر رنگ ندادن و سیاه نشدن قارچ‌ها، مقداری آبلیمو تازه به آن‌ها اضافه کنید.
  • اگر میزان آب استفاده شده در خمیر پیتزا کم باشد، سفت می‌شود و بافت مدنظر به دست نمی‌آید.
  • با اضافه کردن مقداری ذرت در کنار زیتون سیاه، به زیبایی این پیتزای خوشمزه بیفزایید.
  • درصورتی که به طعم آویشن علاقه‌ ندارید، حذف آن آسیبی به طعم پیتزا گوشت و قارچ نمی‌رساند.
  • اگر برای درست کردن خمیر و سس زمان ندارید، می‌توانید از خمیر آماده و سس کچاپ استفاده کنید.

پیتزا گوشت و قارچ خانگی، هشت تکه خوشمزگی

این نسخه، یکی از بهترین و کامل‌ترین آموزش‌ها برای طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ است که با اجرای دقیق مراحل و رعایت نکات گفته شده، می‌توانید این غذا را با طعمی شگفت‌انگیز آماده و سرو کنید. شما همراهان گرامی می‌توانید نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *