وبلاگبیماری ها و درمان آن

برای کاهش سریع چربی خون چی بخوریم؟

خشکی و تلخی دهان، احساس خستگی و خواب آلودگی، افزایش تعریق بدن و درد در قسمت کف و ساق پا از جمله علائم فشار خون بالا هستند. فشار خون در اثر مصرف مواد غذایی چرب و پرکالری، فعالیت کم بدنی و وراثت ایجاد می شود. کنترل این بیماری در جلوگیری از ایجاد بیماری های قلبی و عروقی نقش داشته و خطر سکته مغزی را کاهش می دهد. از این رو، اگر به دنبال کاهش سریع چربی خون هستید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله، به درمان خانگی کلسترول بالا اشاره خواهیم کرد.

درمان خانگی کلسترول بالا با مواد غذایی

اگر سوال شما این است که برای چربی خون چی خوبه و درمان خانگی کلسترول بالا با چه مواد غذایی امکان پذیر است، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مواد غذایی با چربی غیر اشباع، جایگزین چربی های اشباع و ترانس

بسیاری از مواد غذایی دارای چربی غیر اشباع هستند و کلسترول بد بدن را بالا نمی برند. از جمله این مواد غذایی می توان به زیتون، روغن های گیاهی، آووکادو و ماهی های روغنی اشاره کرد.

حبوبات از بهترین مواد غذایی برای کاهش چربی خون

یکی از مواد غذایی که در درمان خانگی کلسترول بالا از آن استفاده می شود حبوبات است. عدس، لوبیا قرمز، سویا و … منبع غنی از فیبر و ویتامین بوده و برای کاهش چربی خون بسیار مفید هستند.

میوه و سبزیجات، کمک کننده به کاهش کلسترول

میوه ها و سبزیجات نیز منبع غنی از انواع ویتامین و فیبر هستند و استفاده از آن ها برای کاهش چربی خون ضروری است. برای مثال، سیب، کلم پیچ، کاهو و پرتقال سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان و ویتامین هستند و گزینه های بسیار خوبی برای کاهش کلسترول به شما می روند.

آجیل و مغزها، مفید و کاهنده چربی های اشباع

آجیل ها سطح کلسترول بد در بدن را کاهش داده و آن را دفع کنند. پسته، بادام، گردو و فندق از جمله مغزهای بسیار پرفیبر و کاهنده کلسترول LDL )کلسترول بد) هستند.

غلات و لبنیات، دشمن کلسترول بد بدن

تا اینجا متوجه شدیم که اکثر مواد غذایی مفید برای درمان خانگی کلسترول بالا مواد غذایی پرفیبر است. ماست، دوغ، شیر و … نیز غنی از فیبر هستند و لبنیات را در لیست مواد غذایی کاهنده چربی خون قرار می دهند.
همچنین، انواع غلات از جمله جو، کینوا، پاستا، بلغور، برنج قهوه ای و … در کاهش چربی خون موثر هستند.

بهترین دمنوش برای چربی خون

اگر به دنبال داروی گیاهی برای چربی خون هستید، استفاده از دمنوش های طبیعی را فراموش نکنید. در ادامه، به درمان چربی خون در طبی سنتی و با استفاده از داروهای گیاهی اشاره می کنیم.

خار مریم، دمنوشی موثر در کاهش چربی خون

خار مریم گیاهی با گل های قرمز مایل به بنفش است. این گیاه خواص بی شماری داشته و از جمله فواید آن می توان به درمان دیابت، درمان مشکلات کبدی، مشکلات پوستی و بیماری های قلبی اشاره کرد. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و برای درمان خانگی کلسترول بالا بسیار مفید است.

طرز تهیه دمنوش خار مریم: یک قاشق غذاخوری از پودر یا دانه خشک شده خار مریم را درون یک فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید تا مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت بماند. می توانید برای طعم بهتر آن از عسل نیز استفاده کنید.

شوید، خوش عطر و کاهنده کلسترول بد

یکی از گیاهانی که از آن برای درمان چربی خون در طب سنتی استفاده می شود گیاه شوید است. شوید سرشار از انواع ویتامین ها، کلسیم، منیزیم، آهن و … بوده و یکی از گیاهان بسیار پرخاصیت برای سلامتی است. از این گیاه برای کاهش کلسترول بد در بدن استفاده شده و می تواند سطح چربی خوب در بدن را افزایش دهد.

طرز تهیه دمنوش شوید: برای تهیه این دمنوش دستتان باز است و می توانید آن را با شوید تازه یا خشک و تخم شوید تهیه کنید. اگر تخم شوید یا شوید خشک شده دارید، ا قاشق غذاخوری از آن و اگر گیاه تازه آن را دارید حدود ۵ تا ۶ برگ را درون آب جوش بریزید. قوری دمنوش را روی حرارت کم گذاشته و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد.

چای سبز، بهترین دمنوش برای چربی خون بالا

اگر به دنبال درمان خانگی کلسترول بالا هستید، استفاده از چای سبز را فراموش نکنید. چای سبز طبعرسرد و خشکی داشته و برای انواع بیماری ها مناسب است.

طرز تهیه چای سبز: یک قاشق چای خوری چای سبز را درون یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید تا دم بکشد. برای طعم بهتر دمنوش سبز بهتر است برگ های سبز آن را جدا کرده و چای را از صافی رد کنید.

زنجبیل، درمان کننده کلسترول بد در طب سنتی

زنجبیل، گیاهی دارویی با طبع گرم است. این گیاه پرخاصیت در درمان بسیاری از بیماری ها همچون قند خون، مشکلات ریه و دردهای مفاصل استفاده شده و دارویی قطعی برای کلسترول بالا است.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل: زنجبیل ها را کاملا شسته و سپس پوست بگیرید. آن ها را در لایه های کوچک برش زده و در قوری که آب آن جوش آمده است بریزید. اجازه دهید تا دمنوش به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت کم بماند.

چه مواد غذایی برای چربی خون بالا مضر است؟

در پایان، باید گفت که در کنار استفاده از مواد غذایی و دمنوش های بالا از موارد زیر استفاده نکنید.
• شیرینی جات
• گوشت قرمز
• لبنیات پرچرب
• فست فودها

سخن پایانی

در این مقاله به مواد غذایی موثر در درمان خانگی کلسترول بالا اشاره کرده و شما را با داروی گیاهی برای چربی خون آشنا کردیم. امیدواریم که مطالب تهیه شده برای شما مفید بوده و پاسخ کاملی سوال برای چربی خون چی خوبه باشد. در پایان، خوشحال می شویم که نظرات و پیشنهادات خود را برای کاهش چربی خون با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن