آشپزیوبلاگ

طرز تهیه سالاد با کینوا لذیذ

یکی از سالادهای محبوب و خوشمزه که طرفداران زیادی دارد، انواع سالاد با کینوا است که در دسته سالادهای سالم و رژیمی قرار دارد. این سالاد کم‌کالری به افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می‌شود زیرا کینوا سرشار از ویتامین‌ها، فیبر و پروتئین کامل است و برای بدن مفید است.( منظور از پروتئین کامل این است که حاوی ۹ اسید آمینه ضروری است که بدن ما به تنهایی قادر به ساخت آن‌ها نیست)

کینوا نوعی دانه خوراکی است که در رنگ‌های مختلفی مثل سیاه، قرمز، زرد و سفید وجود دارد. این دانه پرخاصیت بدون گلوتن است، بنابراین برای افرادی که به گلوتن آلرژی دارند این نوید را می‌دهیم که با آسودگی خیال می‌توانند آن را مصرف کنند. طرز تهیه سالاد با کینوا بسیار راحت است و لازم نیست انرژی زیادی برای درست کردن آن صرف کنید پس برای یادگیری آن تا پایان این محتوا ما را همراهی کنید.

  • تعداد نفرات: ۴ نفر
  • زمان مورد نیاز برای پخت کینوا: ۱۷ دقیقه
  • مدت زمان لازم برای درست کردن این سالاد: ۲۰ دقیقه
  • کربوهیدرات موجود در کینوا: ۲۵.۹ گرم
  • کالری این سالاد: ۲۰۵ کیلوکالری
  • درجه سختی این سالاد خوشمزه: آسان

مواد اولیه لازم در طرز تهیه سالاد با کینوا رژیمی

امروزه انواع مختلفی از سالاد با کینوا وجود دارد که با ترکیبات و مواد اولیه‌های متفاوتی درست می‌شوند( برای دستور انواع سالاد با کینوا دقت داشته باشید که حتما از مواد تازه و سالم استفاده کنید). ما در اینجا سعی داریم مواد موردنیاز برای درست کردن این سالاد خوشمزه را به شما معرفی کنیم تا با تهیه و استفاده از آن‌ها، این سالاد خوشمزه را درست کنید و طعم لذیذ آن را در کنار دیگر اعضای خانواده تجربه کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کینوا ۱پیمانه
گوجه ۴ عدد متوسط
خیار ۲ عدد بزرگ
سیر ۱ حبه
پیاز ۱ عدد کوچک
پنیر ۸۰ گرم
آبلیمو ۳ قاشق غذاخوی
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
پودر آویشن و پودر سبزیجات ۲ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

مراحل طرز تهیه سالاد با کینوا دلپذیر

کینوا دانه‌ای مقوی است که خواص زیادی دارد، از جمله مهمترین خواص کینوا می‌توان به کنترل قند خون و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. در این بخش از مقاله مراحل طرز تهیه این سالاد خوشمزه و رژیمی را به‌طور جامع و مرحله به مرحله برای شما بیان خواهیم کرد، پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید و روند درست کردن این سالاد بی‌نظیر را به‌طور دقیق اجرا کنید.

  • مرحله اول: برای درست کردن این سالاد خوشمزه ابتدا باید یک پیمانه کینوا را مشابه برنج شسته و روی یک صافی بریزید تا آب آن گرفته شود( این کار موجب می‌شود تلخی کینوا برطرف شود)، سپس کینوا را در قابلمه ریخته و ۲ پیمانه آب به آن اضافه ‌کنید( آب اضافه شده ترجیحا سرد باشد و حجم آن به اندازه‌ایی باشد که تمام سطح کینوا را بپوشاند).
  • مرحله دوم: پس از آن کینوا را روی شعله قرار دهید تا آب آن به تدریج بخار ‌شود و در این حین آن را پیوسته هم بزنید تا ته نگیرد و دقت داشته باشید که درب قابله را نبندید زیرا این کار موجب می‌شود کینوا حالت خمیری به خود بگیرد، از حالت عادی خارج شده و در طعم آن تغییرات نامطلوبی ایجاد شود. سپس بعد از گذشت ۱۵ تا ۱۷ دقیقه آن را از روی شعله بردارید.
  • مرحله سوم: حال برای درست کردن سالاد با کینوا در این فاصله که کینواها پخته می‌شوند به سراغ خرد کردن بقیه مواد بروید. ۴ عدد گوجه متوسط را به همراه ۲ عدد خیار بزرگ به‌صورت هم‌اندازه و یکسان برش بزنید، پس از آن یک عدد پیاز کوچک را به‌صورت خلالی نازک برش بزنید و در ظرف مدنظر بریزید و باهم مخلوط کنید.
  • مرحله چهارم: در این مرحله نوبت به سس لذیذ این سالاد بی‌نظیر میرسد. اکنون ۳ قاشق غذاخوری آبلیمو تازه را در یک کاسه ریخته و یک حبه سیر سالم را پوست بگیرید و آن را له کنید و به آبلیمو اضافه کنید، سپس آنها را خوب هم بزنید تا سیر و آبلیمو کاملا در هم آمیخته شوند. این ترکیب تازگی و سرزندگی را به سالاد لذیذ شما می‌دهد.
  • مرحله پنجم: در ادامه درست کردن سس این سالاد، ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون برای ملین شدن این سس اضافه کنید. سپس ۲ قاشق چایخوری پودر سبزیجات را به همراه پودر آویشن که خاصیت سم زدایی و معطر کردن دارد، نیز اضافه کرده و به همراه فلفل‌سیاه و نمک به هر میزان که تمایل داشتید اضافه کنید و به‌خوبی باهم میکس کنید.
  • مرحله ششم: در آخرین مرحله از طرز تهیه سالاد با کینوا، کینواهایی که از قبل کاملا پخته و پف کرده است را به ظرفی که باقی مواد هستند اضافه کنید و باهم مخلوط کنید. پس از آن، سس خوشمزه‌ای که درست کردید را روی مواد بریزید و مخلوط کنید تا همه مواد باهم طعم بگیرند و در آخر روی آن را با برگ نعنا یا هرچیز دیگر که دوست داشتید تزئین کنید.

نکاتی در طرز تهیه سالاد با کینوا مغذی

سالاد کینوا برای سفرهای جاده‌ای، هواپیمایی، پیک‌نیک و همچنین برای یک نهار عالی گزینه بسیار مناسبی است. معمولا هنگام تهیه هرنوع غذایی ممکن است تمامی مواد اولیه گفته شده متناسب با میل شما یا خانواده نباشد یا حتی بخواهید سالاد یا غذایتان طعم بهتر و خاص‌تری را به خود بگیرد، از این رو چندین نکته و پیشنهاد برای شما در نظر گرفته شده است که در ادامه می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

  • برای طعم‌دار کردن کینوا، هنگام پختن کینوا به‌جای آب شما می‌توانید از شیر، آب مرغ و یا حتی قرص‌های طعم‌دهند استفاده کنید.
  • برای دستور انواع سالاد با کینوا می‌توانید مواد دیگری را جایگزین برخی مواد اصلی کنید. در این دستورالعمل، شما می‌توانید آووکادو را جایگزین خیار کنید.
  • اگر به‌دنبال خلق طعم خاص‌تری هستید با اضافه کردن بلوبری، انبه و یا سیب تازه به سالاد، آن را ویژه و خوشمزه‌تر کنید.
  • اگر به سبزیجات علاقه‌مند هستید می‌توانید به این سالاد خوشمزه شوید، جعفری، اسفناج، پیازچه، ریحان تازه و یا هویج اضافه کنید.
  • در صورتی که روغن زیتون در دسترس شما نبود، این امکان را دارید که از روغن کنجد در ترکیب سس این سالاد استفاده کنید.

سخن پایانی

از گذشته تا به امروز سالادها بین همه مردم از محبوبیت زیادی برخوردار بوده‌اند، انواع سالاد با کینوا به‌دلیل طعم لذیذ و خواص بی‌شمارشان جزو سالادهای پرطرفدار محسوب می‌شوند. در این محتوا تلاش کردیم طرز تهیه سالاد با کینوا را با بهترین و کاربردی‌ترین نکات و پیشنهادها برای شما مطرح کنیم. بنابراین، شما با استفاده از این دستورالعمل می‌توانید سالادی مقوی، عالی و لذیذ را در کنار خانواده داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن