وبلاگ

خواص سیر خام، خوردن سیر ناشتا برای لاغری

کمکدون : سیر یک آنتی بیوتیک بسیار قوی محسوب می شود که به علت وجود مقدار زیادی آلایسین خاصیت ضدباکتریایی دارد و می توانید بسیاری از عفونت ها را درمان کند.

توصیه می شود برای بهره مندی کامل از خواص سیر، این آنتی بیوتیک قدرتمند را هنگام صبح و به صورت ناشتا مصرف کنید.

مصرف سیر به صورت ناشتا و فاید آن

آنتی بیوتیک طبیعی

تحقیقات و پژوهش های انجام شده نشان می دهد زمانی که سیر به صورت ناشتا مصرف شود اثر آنتی بیوتیکی آن افزایش می یابد و باکتری های بدن نمی تواند در برابر آن مقاومت کنند.

کنترل فشار خون

اگر مبتلا به فشار خون بالا هستید، پس از مصرف سیر به صورت ناشتا متوجه تاثیرات مثبت سیر بر کنترل فشار خون و علائم آن خواهید شد.

سیر پاک کننده بدن

سیر یکی از قوی ترین خوراکی ها به حساب می آید و خاصیت سم زدایی دارد و بدن شما را از سموم پاک خواهد کرد. برخی از متخصصان سیر را بقدری قوی می دانند که می تواند کرم ها و انگل ها را از بین ببرد و از بیماری هایی مثل دیابت، افسردگی، تیفوس و سرطان جلوگیری کند.

تاثیر بر روی ریه ها

از دیگر خواص سیر می توان به تاثیر آن بر تقویت ریه ها اشاره کرد، سیر در درمان بیماریهایی مثل سل، ذات الریه، برونشیت مزمن، زکام، گرفتگی ریه ها، سیاه سرفه و آسم بسیار موثر است.

خواص سیر خام، خوردن سیر ناشتا برای لاغری

کاهش وزن و لاغری

پژوهش ها نشان می دهد که بین مصرف سیر و افزایش چربی سوزی ارتباط مستقیمی وجود دارد همچنین مصرف سیر باعث کاهش اشتها، کاهش فشار خون و کاهش قند خون می شود که در نهایت موجب کاهش وزن شما خواهد شد.

پیشنهاد می شود برای کاهش وزن، سیر را به صورت ناشتا و با یک لیوان آب میل کنید تا زودتر به نتیجه برسید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

سیر حاوی آلیسین، آژوئین و تیوسولفینات است که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و بدن را در برابر بسیاری از بیماری های محافظت می کند، البته این نکته را نباید فراموش کرد که این مواد بسیار ناپایدار هستند و با گذشت زمان از بین می رود از این رو حتما سیر تازه مصرف کنید تا شاهد تاثیرات آن باشید.

کنترل دیابت

سبک زندگی آپارتمانی و بی تحرکی و غذا های ناسالم دیابت نوع ۲ را به یک بیماری رایج در جامعه تبدیل کرده است، مصرف سیر باتاثیر بر روی گلوکز خون و کاهش آن، بر روی این بیماری موثر است. بنابراین، مصرف ناشتا سیر در کاهش گلوکز سرم بیماران دیابتی تاثیر دارد.

مبارزه با افسردگی

عامل افسردگی را می توان ناشی از عدم تعادل مواد شیمایی در مغز دانست، مصرف سیر به صورت ناشتا می تواند در تنظیم مواد شیمایی مغر موثر باشد، در نتیجه مصرف سیر می تواند با افسردگی مبارزه کند.

خون را تصفیه می کند

سیر حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و خواص آنتی بیوتیکی و ضدالتهابی آن بر هیچ کس پوشیده نیست، این خواص باعث سم زدایی خون می شود و ناخالصی های خون را از بین می برد و باعث سلامت عروق خونی می شود.

روش های مصرف سیر با معده خالی

  • له کردن سیر و مصرف آن پیش از صبحانه
  • خرد کردن سیر و دم کردن آن با چای
  • قورت دادن به صورت حبه ای
  • سرخ کردن سیر با کره و میل کردن آن با املت

همانطور که در بالا اشاره کردیم سیر خواص بسیاری زیادی برای بدن دارد اما نباید در مصرف آن زیاده روی کنید، چرا که مصرف زیاد آن می تواند عوارضی را برای شما ایجاد کند. در ادامه به عوارض سیر و نبایدهای مصرف آن برای برخی از افراد اشاره خواهیم کرد.

 

آسیب به کبد

کبد حیاتی ترین عضو بدن است که در صورت مصرف زیاد سیر، می تواند دچار آسیب و مسمومیت بشود.

حالت تهوع ، استفراغ و سوزش معده

مصرف زیاد سیر می تواند سوزش معده و حالت تهوع به همراه داشته باشد. علاوه بر این مصرف زیاد سیر می تواند منجر به بیماری رفلکس معده شود.

تشدید خونریزی

تحقیقات حاکی از این است که سیر می تواند باعث خون ریزی شود، از این رو نباید سیر را با دارو های رقیق کننده خون مانند آسپرین، کلوپیدوگرل و وارفارین مصرف کرد. همچنین اگر عمل جراحی پیش رو دارید تا دوهفته قبل از جراحی از خوردن سیر اجتناب کنید.

کاهش زیاد فشار خون

همانطور که اشاره کردیم سیر کاهش دهنده فشار خون است، در صورت مصرف دارو های کاهش فشار خون از خوردن سیر خودداری کنید.

خواص سیر خام، خوردن سیر ناشتا برای لاغری

تعریق زیاد

یکی دیگر از عوارض مصرف زیاد، افزایش تعریق بدن است که برای بسیاری از افراد جامعه ناخوشآیند است.

سر گیجه

همانطور که اشاره کردیم سیر کاهش دهنده فشار خون است و کاهش فشار خون می تواند باعث مشکلاتی زیادی از جمله سرگیجه شود.

اگزما و سوزش

سیر حاوی آنزیمی به نام آلیین لیاز است که در صورت تماس طولانی مدت با پوست می تواند باعث سوزش پوست شود و در در برخی موارد نیز می تواند باعث ایجاد اگزما شود.

تغییرات بینایی

مصرف زیاد سیر به علت خاصیت ضد انعقادی و رقیق کنندگی ای که دارد می تواند باعث خونریزی در فضای بین عنبیه و قرنیه شود و باعث ایجاد وضعیتی به نام هایفما شود و در صورت ادامه باعث از بین رفتن همیشگی بینایی می شود.

سردرد 

مصرف زیاد سیر مخصوصا به صورت خام می تواند باعث ایجاد میگرن بشود. متخصصان معتقد هستند سیر با تحرک عصب سه قلو – مسیر اصلی درد می تواند باعث ایجاد سردرد و میگرن شود.

زنان باردار

مصرف سیر در زنان باردار می تواند باعث زایمان زودرس بشود و همچنین مصرف سیر می تواند باعث تغییر طعم شیر مادر شود.

سایر عوارض مصرف بیش از حد سیر

علاوه بر موارد فوق، مصرف بیش از حد سیر می تواند موجب بیماری های زیر شود؛

  • سوختگی های شیمیایی دهان
  • هماتوم در کلیه
  • پمفیگوس(نوعی بیماری خود ایمنی)
  • درد در ماهیچه ها
  • کاهش اشتها
  • بالا بردن سطح فشار خون :
  • سرخ شدن غشای مخاطی معده
  • اسهال

مواد غذایی ناسازگار با سیر

از مصرف سیر با مواد غذایی زیر اجتناب کنید زیرا می تواند باعث ایجاد عارضه های زیادی شود.

  • شبدر قرمز
  • فلفل دلمهای
  • زنجبیل
  • مکمل های حاوی گیاه کهن دار
  • میخک
  • زردچوبه
  • بید
  • شاه بلوطهندی
  • سپیدار

در صورتی که این مقاله از کمکدون برای شما مفید بود لطفا آن را به اشتراک بگذارید و برای ما نظرات خود را پایین این مقاله بیان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *