آشپزیوبلاگ

طرز تهیه پیتزا سیر و استیک فست فودی + به صورت مرحله به مرحله

یکی از پرطرفدارترین پیتزاهایی که در ایران وجود دارد و از مواد اولیه مفیدی درست می‌شود، پیتزا سیر و استیک است. این پیتزای لذیذ و خوش‌طعم، موردپسند همه مردم با هر رده سنی قرار گرفته و می‌توان آن را در دسته سالم‌ترین پیتزاها قرار داد.

شما این امکان را دارید که انواع پیتزا و فست فودها را به صورت آماده خریداری کنید، اما با درست کردن این غذاها در خانه از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنید و بدون نگرانی آن را سرو کنید. در ادامه می‌خواهیم طرز تهیه پیتزا سیر و استیک را با کامل‌ترین روش به شما آموزش دهیم پس تا پایان این محتوا ما را همراهی کنید.

  • تعداد افراد: ۲ نفر
  • زمان لازم برای آماده سازی مواد اولیه: ۷۵ دقیقه
  • مدت زمان موردنیاز برای پخت نهایی: ۳۵ دقیقه
  • کالری پیتزا سیر و استیک: ۲۶۱ کیلوکالری
  • کربوهیدرات موجود در این غذای معروف: ۳۰.۶۹ گرم
  • میزان سختی: متوسط

مواد اولیه موردنیاز در طرز تهیه پیتزا سیر و استیک محبوب

همان‌طور که می‌دانید برای درست کردن این پیتزای دل‌چسب باید دقت داشته باشید که از مواد تازه و سالم استفاده کنید تا طعم بهتری از آن را تجربه کنید. در ادامه مواد لازم برای درست کردن پیتزا سیر و استیک خانگی، که به دو قسمت تقسیم می‌شود را برای شما بیان می‌کنیم.

مواد لازم برای خمیر پیتزا مقدار موردنیاز
آرد ۱.۵ پیمانه
خمیرمایه ۲ قاشق غذاخوری
شکر و نمک ۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
آب گرم ۱ پیمانه
مواد اولیه برای پیتزا سیر و استیک مقدار لازم
سیر ۳ حبه
بیکن ۱۵۰ گرم
قارچ ۶ عدد
فلفل دلمه‌ای کوچک ۱ عدد
شیر ۱ پیمانه
کره ۱۰۰ گرم
پنیر پارمزان ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا به میزان دلخواه
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه پیتزا سیر و استیک لذیذ

مراحل طرز تهیه پیتزا سیر و استیک لذیذ

در این بخش از محتوا می‌خواهیم مراحل درست کردن پیتزا سیر و استیک خانگی را به صورت مرحله به مرحله و ابتدا نحوه درست کردن خمیر پیتزا و بعد از آن مراحل آماده کردن سس مخصوص و در آخر طریقه درست کردن این پیتزای خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

  • مرحله اول: در اولین مرحله از درست کردن خمیر پیتزا باید ۲ قاشق غذاخوری خمیرمایه را به همراه یک قاشق چایخوری شکر و نمک در ظرفی بریزید و بعد نصف پیمانه آب گرم به آن‌ها اضافه و ترکیب کنید. سپس روی آن سلفون بکشید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در جای گرمی قرار دهید.
  • مرحله دوم: حال یک و نیم پیمانه آرد را ۳ مرتبه الک کنید و پس از زمان گفته شده، خمیرمایه را به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه و شروع به مخلوط کردن کنید. در همین حین نصف دیگر پیمانه آب گرم را آرام آرام به آن اضافه کنید و حدود ۱۰ دقیقه خمیر را ورز دهید.
  • مرحله سوم: دقت داشته باشید خمیر را تا جایی ورز دهید که کاملا یکدست شود و هیچ هوایی در بافت آن وجود نداشته باشد. پس از آن کف ظرفی را چرب کنید، خمیر را در آن بگذارید و روی آن را با پارچه یا حوله تمیزی بپوشانید و زمان دهید تا خمیر یک ساعت استراحت کند.
  • مرحله چهارم: در این فاصله به سراغ آماده کردن سس مخصوص پیتزا سیر و استیک خانگی بروید؛ ابتدا ۵۰ گرم کره را در تابه‌ای روی حرارت ملایم ذوب کنید. سپس ۳ حبه سیر را رنده و به کره اضافه و تفت دهید( تفت دادن را تا جایی ادامه دهید که عطر سیرها پخش شود).
  • مرحله پنجم: پس از آن مقداری نمک و فلفل سیاه را به همراه یک پیمانه شیر و ۲ قاشق غذاخوری پنیر پارمزان به سیرها اضافه و به خوبی باهم مخلوط کنید و زمان بدهید تا سس روی حرارت ملایم به غلظت مدنظر برسد و سپس آن را کنار بگذارید.
  • مرحله ششم: در این مرحله از طرز تهیه پیتزا سیر و استیک، ابتد ۵۰ گرم کره را در تابه‌ای بریزید و روی حرارت ذوب کنید. سپس ۱۵۰ گرم بیکن را در آن سرخ کنید. سپس یک عدد فلفل دلمه‌ای کوچک را به صورت نواری و ۶ عدد قارچ را به شکل حلقه‌ای برش بزنید.
  • مرحله هفتم: پس از سرخ شدن بیکن‌ها، آن‌ها را از تابه خارج کنید و فلفل دلمه‌های برش خورده را در تابه بریزید و بعد از گذشت ۲ تا ۴ دقیقه، قارچ‌ها را به آن اضافه کنید و زمان بدهید تا قارچ‌ها آب بیندازند و سپس آب آن‌ها تبخیر شود.
  • مرحله هشتم: حال پس از گذشت زمان گفته شده به سراغ خمیر بروید. آن را از ظرف جدا کنید و دوباره ورز دهید تا یکدست شود. پس از آن، کف قالب مدنظر را چرب کنید و خمیر را به صورت یکنواخت در آن پهن کنید و با چنگال یا خلال‌دندان روی آن سوراخ‌های زیادی ایجاد کنید.
  • مرحله نهم: اکنون سس مخصوص را روی تمام سطح خمیر بریزید و بعد مقداری پنیر پیتزا روی آن پخش کنید. پس از آن قارچ و فلفل دلمه‌ای را روی لایه پنیر پیتزا بریزید و دوباره روی آن‌ها پنیر بریزید. سپس بیکن‌های سرخ شده را به شکل مرتب روی پیتزا بچینید و در فر قرار دهید تا آماده شود.

نکات لازم در طرز تهیه پیتزا سیر و استیک ویژه

همان‌طور که می‌دانید برای بهتر شدن طعم و کیفیت هر غذایی باید نکاتی رعایت شود. در ادامه نکات و ترفندهایی برای درست کردن این غذای محبوب را برای شما بیان خواهیم کرد تا با به کارگیری آن‌ها طعمی لذیذ و خوشمزه از پیتزا سیر و استیک خانگی را تجربه کنید پس ادامه این محتوا را از دست ندهید.

  • برای درست کردن خمیر پیتزا، میزان استفاده از آب بسته به نوع آرد استفاده شده متفاوت خواهد بود. پس در مقدار مصرفی آن دقت داشته باشید.
  • در درست کردن این غذای لذیذ می‌توانید از مواد دیگر مانند سس سویا و سرکه بالزامیک یا ادویه‌هایی همچون تخم گشنیز، ادویه ایتالیایی و اورگانو استفاده کنید.
  • برای درست کردن پیتزا سیر و استیک خوشمزه، می‌توانید فیله گوساله ورقه شده را جایگزین بیکن کنید.
  • در ترکیب مواد اولیه سس سیر، در صورت تمایل از جعفری تازه و خرد شده برای بهتر شدن طعم ن آن استفاده کنید.

پیتزا سیر و استیک خانگی برای هر سلیقه‌ای

اکنون که طرز تهیه پیتزا سیر و استیک را آموختید لازم است بدانید که با جا دادن این پیتزا در وعده‌های غذایی، نیمی از انرژی روزانه خود و فرزنداتان را تامین کرده‌اید. امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید باشند و از درست کردن این پیتزای محبوب به این روش لذت ببرید. نوش جان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *